کد خبر: ۲۸۳۳۴۹
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۱

مربی تیم پدیده، سومین مرد فوتبالی جهان شد

امروز دوشنبه 20 بهمن 1393 هجری شمسی‌ برابر با 19 ربیع الثانی 1436 هجری قمری و 9 فوریه 2015 میلادی است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: 87 سال پیش در چنین روزی‌ ولادیمیرکاتس‌ قهرمان دوهای‌ استقامت جهان در اوکراین‌ متولد شد و در المپیک ملبورن‌استرالیا‌ توانست مدال طلا المپیک را در 500 متر و 10000 متر بدست ‌آورد او در 48 سالگی درگذشت. 
 
57 سال پیش در چنین روزی تیم‌ ارتش ایران در رقابت‌های مقدماتی قهرمانی ارتش‌های جهان در ورزشگاه‌ امجدیه مقابل تیم ارتش‌یونان‌ قرار گرفت و با نتیجه 4 بر صفر شکست خورد. 
 
49 سال پیش در چنین روزی‌ تیم ملی کشتی آزاد ایران در یک مسابقه دوستانه با تیم ملی کشتی آزاد بلغارستان پیروز شد. 
 
در وزن اول‌، اکبر حیدری 
در وزن دوم‌، شمس الدین‌ سید عباسی 
در وزن سوم، ابراهیم سیف پور 
در وزن چهارم‌، عبداله‌ موحد از برندگان‌ تیم ایران بودند. 
در وزن پنجم‌ حسین تهامی‌و در وزن‌ هفتم‌ منصور مهدی زاده با حریفان خود مساوی شدند و در وزن ششم‌ محمود موذی‌پور با ضربه فنی از حریف بلغاری‌ خود شکست خورد. 
 
 45 سال پیش در چنین روزی‌ در یک مسابقه دوستانه فوتبال تیم‌های پرو و رومانی برای کسب آمادگی بیشتر برای شرکت در مسابقات جام جهانی مکزیک‌ در برابر هم قرار گرفتند دو تیم با نتیجه مساوی یک بر یک به کار خود پایان دادند. 
 
 40 سال پیش در چنین روزی تیم ملی تنیس ‌ روی میز ایران در سی و سومین‌دروه مسابقات تنیس روی میز  قهرمانی جهان در کلکته هند‌ در بین 26 تیم مقام بیست و پنجم را بدست آورد ایران در روز آخر مسابقات 5 بر چهار مقابل یونان و نیجریه‌ پیروز شد ابوطالب‌ نجفی‌ در بین  ملی‌پوشان‌ ایران بهترین بازیکن بود و نتایج بهتری بدست آورد.
 
38 سال پیش در چنین روزی تیم ملی فوتبال جوانان ایران دریک مسابقه دوستانه در بحرین مقابل تیم ملی بحرین با نتیجه 2 بر یک شکست خورد. این مسابقه در ورزشگاه مدینه عیسی در حضور چهارده هزار تماشاگر برگزار شد. فریدون محیطی در دقیقه 88 تک گل ایران را زد. تیم ملی جوانان ایران در دیدار قبلی خود نیز 3 بر یک از تیم قطر شکست خورده بود. 

33 سال پیش در چنین روزی مسابقات تنیس روی میز جام بیست و دوم بهمن در سالن تنیس روی میز شهید عضدی برگزار شد. در مسابقه پایانی دسته بزرگسالان مجید احتشام زاده، بهرام درخشانی فر را شکست داد و عنوان قهرمانی را به دست آورد. در دسته جوانان حسین شمیرانی مقام نخست را کسب کرد و بهمن علشیان دوم شد. 

31 سال پیش در چنین روزی اولین دوره مسابقات قهرمانی کاراته به مناسبت دهه فجر با حضور 46 کاراته کا برگزار شد. در قسمت انفرادی مسابقات آزاد شعبان ساعدی از تهران مقام نخست را به دست آورد. فرید طهماسبی و محسن رشیدی عناوین دوم و سوم را کسب  کردند و در قسمت تیمی، تیم تهران به مقام قهرمانی رسید و تیم مازندران عنوان دوم را کسب کرد. 

به گزارش باشگاه خبرنگاران، 22 سال پیش در چنین روزی مارکو فامباستن مهاجم هلندی و پرتوان تیم فوتبال باشگاه آث میلان  ایتالیا در فدراسیون بین المللی فوتبال فیفا مرد سال فوتبال جهان معرفی کرد. این افتخارات با نظرخواهی از 70 مربی فوتبال جهان، مقامات فیفا و جمعی از روزنامه نگاران دنیا در پرتغال انجام شد. استوی استویچکف مهاجم تیم ملی فوتبال بلغارستان و توماس هسلر هافبک تیم ملی آلمان در رده‌های دوم و سوم قرار گرفتند. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین