کد خبر: ۲۸۳۴۰۲
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۹

یونسی: تندروها از چشم مردم می افتند

یونسی در ادامه تاکید کرد که تلویزیون ما هم سعی می کند صحنه های خشن را نیاورد و دستور است که صدا و سیما صحنه های خشن را نشان ندهد، چون به این واقعیت رسیده اند که مردم تاب دیدن صحنه های خشونت آور را ندارند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دستیار ویژه رییس جمهوری در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی، گفت: هر حزب، گروه و شخصیتی که بخواهد تندروی کند، از چشم مردم می افتد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام علی یونسی شامگاه دوشنبه در نشست روحانیون و شخصیت های فرهنگی ادیان توحیدی که به همت اداره کل مجامع، تشکل ها و فعالیت های فرهنگی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در محل هتل انقلاب در تهران برگزار شد، ویژگی بسیار مهم انقلاب اسلامی را آرامش و عدم خشونت عنوان کرد.

وی با بیان این که پیروزی انقلاب اسلامی با محوریت حضرت امام (ره) در دهه فجر و از 12 تا 22 بهمن محقق شد و در 10 روز طومار رژیم استبدادی شاه برچیده شد، گفت: با اینکه همه ملت در این انقلاب شرکت داشتند، بدون خشونت چشمگیری و بدون کشتار مهمی، انقلاب به پیروزی رسید.

وی ادامه داد: برخی گفتند اگر انقلاب پیروز شود، اقلیت های دینی یا قتل عام می شوند و یا از کشور اخراج می شوند و زمانی هم که امام (ره) در پاریس بود مدام از ایشان سئوال می کردند، در جمهوری اسلامی که شما وعده می دهید، حقوق اقلیت های دینی چه می شود؟

دستیار ویژه رییس جمهوری در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی افزود: امام (ره) همان چیزی را فرمودند که بعدا در قانون اساسی آمد؛ «تجسم و تبلور اسلام و فرهنگ ایران زمین».

یونسی با بیان اینکه فرهنگ ایرانیان، فرهنگ هم زیستی و ضد خشونت است، گفت: ایرانیان مردمی نیستند که از خشونت استقبال کنند یا از این پدیده خوششان بیاید.

وی افزود: مردم عادی ما حتی تحمل دیدن صحنه های خشن را هم ندارند.

یونسی در ادامه تاکید کرد که تلویزیون ما هم سعی می کند صحنه های خشن را نیاورد و دستور است که صدا و سیما صحنه های خشن را نشان ندهد، چون به این واقعیت رسیده اند که مردم تاب دیدن صحنه های خشونت آور را ندارند.

وی با بیان این که هیچ وقت مردم ایران سابقه نسل کشی را نداشته اند و در قانون اساسی هم بر این مساله تاکید شده است، افزود: این از ویژگی های بسیار شایسته مردم ایران است و با همین ویژگی بود که انقلاب به پیروزی رسید و با همین ویژگی، ملت ایران با هم زندگی کرده اند و اقلیت و اکثریت هم ندارد.

یونسی گفت: مردم ایران از هر دین و مذهبی، هیچ مشکلی با هم در زندگی ندارند، مگر برخی خواص که مدعی هستند، بیایند در بین مردم اختلاف ایجاد کنند.

وی تصریح کرد: هر حزب، گروه و شخصیتی که بخواهد تندروی کند، از چشم مردم می افتد.

یونسی افزود: در جریانات سیاسی هم همین طور است، این غیر از انقلابی بودن است چون بعضی فکر می کنند انقلابی بودن با تند بودن، خشن بودن و افراطی گری ارتباط دارد در حالی که چنین نیست.

دستیار رییس جمهوری همچنین به موضوع رفراندوم جمهوری اسلامی در ماه های آغازین پیروزی انقلاب و با ایده امام راحل اشاره کرد و گفت: امام (ره) در روزهای اول وعده انتخابات و رفراندوم دادند و به سرعت نظام جمهوری اسلامی را به رای مردم گذاشتند.

وی افزود: در آن زمان هنوز انقلاب پا نگرفته بود، البته دولت موقت بود، ولی دولت رسمی انتخاب نشده بود، با این حال امام فرمودند که ما رفراندوم می کنیم.

یونسی در بخش دیگری گفت: آن زمان بسیاری از روشنفکران و احزاب سیاسی و بعضا هم با نیت خیر می گفتند که چه لزومی به برگزاری رفراندوم است؟ حالا که امام پیروز شده، این حق امام است که حکومت کند و لذا نیازی به مراجعه به عموم نیست، اما امام برخلاف سیاق همه انقلاب ها، در اولین فرصت یعنی 12 فروردین، جمهوری اسلامی را به رای گذاشتند و یکی از اهداف ایشان این بود که مردم سالاری، استقلال و آزادی را نهادینه کند.

دستیار ویژه رییس جمهوری در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی گفت: امام همان گونه که به خدا ایمان داشت، به مردم هم ایمان داشت. انتخاب و مراجعه به افکار عمومی، تشریفاتی نبود و این باور حضرت امام بود.

وی افزود: امام (ره) انقلابش را که بارها به تایید مردم رسانده بود، دوباره به تایید مردم رساند و با این کار می خواست به همه آیندگان بیاموزد که مردم ایران در هر مذهب، قوم و دینی که هستند، حق دارند آینده خود را انتخاب کنند.

یونسی، تنها یادگار ماندگار امام (ره) را هم قانون اساسی عنوان کرد که تبلور انقلاب اسلامی و تجسم رای مردم است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین