کد خبر: ۲۸۳۴۲۷
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۶

آغاز به کار ارزیابان طرح تحول سلامت از شنبه

معاون درمان وزارت بهداشت اعلام کرد: برنامه نظارت و ارزیابی طرح تحول نظام سلامت کشور، توسط تیم های ارزیاب ستادی و دانشگاهی در راستای جلوگیری از حداقل انحرافات و بهره برداری از اقدامات پیشگیرانه به منظور تحقق سلامت در اجرای این طرح در 10 قطب و 560 بیمارستان کشور از روز شنبه 25 بهمن تا 25 اسفند اجرا می شود.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش ایسنا، دکتر آقاجانی در همایش آموزشی ارزیابان طرح تحول سلامت ضمن تبریک ایام الله دهه فجر و تقارن این ایام با دوره ارزیابی و پایش طرح تحول نظام سلامت، عنوان کرد: طرح تحول نظام سلامت یکی از آرمان های جامعه اسلامی و رهبر کبیر انقلاب را به عرصه ظهور در می آورد و بحث عدالت اجتماعی و دسترسی به خدمات درمانی، کاهش پرداخت مستقیم مردم برای هزینه های سلامت و ارتقاء کیفیت خدمات از اهداف والای این برنامه است.

وی در ادامه افزود: طرح تحول سلامت که در 15 اردیبهشت در سراسر کشور آغاز شد، مهمترین برنامه دولت یازدهم است و طرحی است که با حمایت های مقام معظم رهبری، رییس جمهور و مجلس، با پرچم داری وزیر بهداشت در سراسر کشور در حال اجرا است.

وی یادآور شد: شاید در شروع طرح کمتر تصور می شد ابعاد این طرح تا این اندازه تاثیرگذار و گسترده باشد، اما خداوند را شاکریم که بعد از شروع طرح، استقبال ها از آن افزایش یافت.

آقاجانی با بیان اینکه هر طرح بزرگ ملی نیازمند نظارت و مراقبت های دقیق برای اجرای همه جانبه و جلوگیری از حداقل انحرافات است، از ارزیابان این طرح خواست از منابع اختصاص یافته به بهترین شکل ممکن بهره برداری شود و تازگی، پویایی و همت در اجرای طرح و در مجریان آن برآورده شود.

معاون درمان وزارت بهداشت با بیان این که اگر از اهمیت این طرح کاسته شود در آینده با آسیب جدی در طرح مواجه خواهیم بود، تصریح کرد: مراقبت و نظارت بر حسن اجرای طرح تحول سلامت امری بدیهی و ضروری است.

دبیر ستاد کشوری طرح تحول نظام سلامت تاکید کرد: این طرح نیاز به تلاش مضاعف و همراهی خالصانه دارد تا به یک فرهنگ قطعی و همیشگی تبدیل شود و مردم امید دارند این طرح تداوم داشته باشد.

آقاجانی با بیان اینکه انسجام در حوزه های مختلفی همچون حوزه نرم افزاری و سخت افزاری و امری ضروری است که در نهایت منجر به بالندگی و تعالی حوزه سلامت خواهد شد، اعلام کرد: برنامه نظارت و ارزیابی طرح تحول نظام سلامت کشور، توسط تیم های ارزیاب ستادی و دانشگاهی در راستای جلوگیری از حداقل انحرافات و بهره برداری از اقدامات پیشگیرانه به منظور تحقق سلامت در اجرای این طرح در 10 قطب و 560 بیمارستان کشور از تاریخ 25 بهمن تا 25 اسفند اجرا می شود.

دکتر آقاجانی گفت: این برنامه با بکار گیری 150 ارزیاب خبره از ستاد وزارتی و دانشگاهی سراسر کشور که سابقه ارزیابی در موضوع برنامه تحول نظام سلامت را دارند، اجرا می شود.

به گفته وی، در هفته اول این برنامه بیش از 120 نفر از ارزیابان در 20 دانشگاه و در ماموریت های 4 تا 5 روزه تمامی بیمارستان ها و دانشگاه های تابعه را ارزیابی خواهند کرد.

معاون درمان وزارت بهداشت هدف از ‌اجرای این برنامه را نظارت و بررسی کیفیت پیاده سازی برنامه در تمامی بسته ها تا پایان سال 93 ، کنترل و هدایت مجریان به اهداف برنامه، اهمیت بخشی و تقویت انگیزه مدیران در جهت تداوم برنامه، شناسایی مشکلات و نقاط ضعف و موفقیت های دانشگاهها، نشر الگوهای موفق دانشگاهی و توانمندسازی و تبادل تجربه های موفق و معرفی دانشگاه ها و بیمارستان های پیشرو در استقرار طرح تحول سلامت، ارتقاء کیفی برنامه های نظارتی و ارائه بازخورد به مجریان پیاده سازی برنامه اعلام کرد.

وی در پایان افزود: در این ارزیابی چک لیست های هر یک از بسته ها، منطبق بر اهداف و روح اصلی برنامه ها، همچنین دستورالعمل های آموزشی نحوه ارزیابی تدوین و عملیاتی خواهد شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین