کد خبر: ۲۸۳۴۵۷
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۳

واژگونی نیسان حامل 2200 لیتر آمونیاک سمی در تهران

وی با بیان اینکه آتش‌نشانان پس از ایمن‌سازی محل و جمع‌آوری آمونیاک ریخته شده در سطح معبر در ساعت 14:30 به عملیات خود خاتمه دادند، گفت: خوشبختانه راننده دو خودرو آسیب جدی ندیدند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از واژگونی خودروی نیسان حامل 10 بشکه 220 لیتری گاز سمی و کشنده آمونیاک در بزرگراه آزادگان خبر داد.

سیدجلال ملکی در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح جزییات این خبر گفت: در ساعت 12:36 امروز حادثه برخورد یک دستگاه خودروی وانت نیسان با یک دستگاه کامیون خاور به سامانه 125 اطلاع داده شد و به دنبال آن ستاد فرماندهی آتش‌نشانان ایستگاه 104، 111 و نجات 7 را به همراه گروه هزمت به محل حادثه واقع در مسیر جنوب به شمال بزرگراه آزادگان نرسیده به جاده مخصوص اعزام کردند.

وی افزود: پس از حضور آتش‌نشانان در محل حادثه، مشاهده شد که یک دستگاه خودروی نیسان با بار بشکه‌های آمونیاک مشغول حرکت در لاین کندروی بزرگراه آزادگان بوده که ناگهان با یک دستگاه خاور برخورد کرده و در نهایت هر دو خودرو واژگون شدند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اشاره به ترافیک سنگین ایجاد شده در بزرگراه آزادگان خاطرنشان کرد: آتش‌نشانان با همکاری عوامل راهور اقدام به انسداد موقتی لاین کندرو کرده و عملیات خود را آغاز کردند. در جریان این حادثه شش بشکه 220 لیتری آمونیاک نشت کرده و شرایط به طوری بود که تا شعاع ده‌متری بوی گاز سمی آمونیاک قابل استنشاق بود.

ملکی ادامه داد: عوامل گروه هزمت با استفاده از ماسک و تجهیزات مخصوص اقدام به جمع‌آوری بشکه‌های آمونیاک کرده و پس از آن نیز با کمک یک دستگاه جرثقیل دو خودروی واژگون شده به حالت اولیه بازگرداند.

وی با بیان اینکه آتش‌نشانان پس از ایمن‌سازی محل و جمع‌آوری آمونیاک ریخته شده در سطح معبر در ساعت 14:30 به عملیات خود خاتمه دادند، گفت: خوشبختانه راننده دو خودرو آسیب جدی ندیدند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه علت این حادثه از سوی عوامل پلیس راهنمایی و رانندگی بررسی و اعلام خواهد شد، خاطرنشان کرد: کار کردن با مواد شیمیایی و حمل و نقل آن دارای یکسری قوانین و مقررات است بنابراین هیچ‌گاه نباید از خودروهای معمولی مانند همین خودروی وانت نیسان حادثه دیده برای حمل چنین موادی استفاده کرد.

ملکی افزود: پس از اتمام عملیات، عوامل پلیس راهور اقدامات خود برای روانسازی ترافیک در این مسیر را آغاز کردند و هم‌اکنون از حجم خودروها در این محور کاسته شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین