کد خبر: ۲۸۳۴۷۲
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۱

باد و باران به خوزستان رسید

مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور وضعیت هوای کشور را در روز 22 بهمن ماه تشریح کرد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به نقشه های پیش یابی هواشناسی گفت: ادامه فعالیت سامانه بارشی در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، دامنه های زاگرس، دامنه های البرز و سواحل شمالی کشور که موجب بارش باران و وزش باد گاهی رعدو برق و در مناطق مرتفع بارش برف در مناطقی از کشور خواهد شد.

وی با بیان اینکه طی دو روز آینده در استانهای یزد، کرمان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان و نیمه شرقی اصفهان وزش باد شدید گاهی گردوخاک پیش بینی می شود، گفت: در روز 22 بهمن ماه در استانهای آذربایجان غربی، جنوب آذربایجان شرقی، جنوب اردبیل، چهار محال و بختیاری، کردستان، تهران، البرز و لرستان بارش باران و برف و در شمال خوزستان، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد ، کرمانشاه، کردستان، همدان، مرکزی، زنجان، قزوین گیلان و مازندران بارش باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد بارش باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

به گفته وی، همچنین به سبب وزش باد شدید طی روزهای سه شنبه تا پنج شنبه در استانهای خوزستان، ایلام و بوشهر وزش باد شدید و گرد و خاک رخ خواهد داد.

مدیر پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: سامانه کم‌فشار روی شرق مدیترانه موجب تشدید جریان‌های جنوبی و غربی و هم‌گرایی در غرب و جنوب غرب کشور می‌شود که این سامانه به تناوب تا پنجشنبه سبب تشدید فعالیت جوی در مناطق مختلف کشور خواهد شد.

وظیفه با بیان اینکه نقشه‌های هواشناسی، وزش باد و بارش باران را در برخی نقاط، و در مناطق مرتفع بارش برف را برای مناطق شمال غرب، غرب، جنوب غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی، دامنه‌های غربی و مرکزی البرز و سواحل شمالی کشور پیش‌بینی می‌کند ادامه داد: از بعدازظهر امروز بارش پراکنده در بخش‌هایی از شمال شرق کشور نیز رخ خواهد داد که شدت بارش‌ها امروز در شمال خوزستان، لرستان، چهار محال و بختیاری، جنوب آذربایجان غربی، غرب کردستان و ارتفاعات البرز خواهد بود و این وضعیت در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در مناطق مذکور تداوم خواهد داشت.

وی با بیان اینکه در روز جمعه موقتا از میزان بارش‌ها در نیمه غربی کشور کاسته خواهد شد گفت: طی سه روز آینده وزش باد شدید در بعضی ساعات گرد و خاک در نواحی جنوب غرب و غرب کشور ادامه خواهد داشت. همچنین از روز جمعه به بعد کاهش نسبی دما در نیمه شمالی کشور پیش بینی می شود.

به گفته وی در این مدت خلیج فارس مواج و طوفانی خواهد بود که بیشینه ارتفاع موج در شمال خلیج فارس بیش از 3 متر پیش‌بینی می‌شود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور در خصوص آسمان تهران در روز 22 بهمن‌ نیز بیان کرد: آسمان پایتخت در روز چهارشنبه ابری در پاره‌ای نقاط بارش باران و وزش باد و گاهی رعد و برق و در ارتفاعات نیز بارش برف پیش بینی می‌شود که حداقل و حداکثر دما 8 و 13 درجه سانتی‌گراد بالای صفر خواهد بود.

همچنین در استان خوزستان نیز آسمان ابری همراه با وزش باد شدید و غبارآلود در پاره‌ای نقاط با رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود و برای روز پنجشنبه نیز آسمان اهواز ابری همراه با وزش باد و غبارآلود در پاره‌ای نقاط رگبار و رعد و برق و در اواخر وقت کاهش ابر خواهیم داشت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین