کد خبر: ۲۸۳۴۸۱
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۶

زمان اعلام هزینه سبد معیشتی بهمن ماه کارگری

وی افزود: در زمان اعلام هزینه سبد معیشتی کارگر در خانوار 4 نفره برای بهمن ماه، هزینه سبد دی‌ماه هم اعلام خواهد شد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دبیر شوراهای اسلامی کار استان تهران با تاکید بر اینکه هزینه خواروبار به تنهایی طبق بررسی‌ جدید و با در نظر گرفتن حداقل‌هزینه زندگی، 800 هزار تومان برآورد شده است، گفت: نتیجه نهایی هزینه سبد معیشتی بهمن‌ماه خانوار 4 نفره کارگری به زودی اعلام می‌شود.

حسین حبیبی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به اینکه هزینه سبد معیشتی کارگران در ماه‌های مهر، آبان و آذر اعلام شده است، اظهار داشت:‌ به دلیل بررسی الحاق برخی تبصره‌ها به قانون کار و مشکلات فعلی، موفق به ارائه گزارش دی‌ماه هزینه سبد معیشتی کارگران نشدیم.

وی افزود: در زمان اعلام هزینه سبد معیشتی کارگر در خانوار 4 نفره برای بهمن ماه، هزینه سبد دی‌ماه هم اعلام خواهد شد.

دبیر شوراهای اسلامی کار استان تهران با تاکید بر اینکه آخرین بررسی‌ صورت پذیرفته در هزینه سبد معیشتی نزدیک به 3 میلیون تومانی حکایت دارد، گفت: بسیاری از مراجع و تشکل‌ها هم رقمی بین 2 میلیون و 500 تا 3 میلیون تومان برای حداقل سبد معیشتی کارگران تائید کرده‌اند.

وی گفت: سایت بانک مرکزی معمولاً‌ 395 قلم کالا را رسماً اعلام کرده، اما شورای اسلامی کار برای بررسی سبد هزینه‌ای تنها 18 قلم کالای خوراکی ضروری را که حداقل زندگی خانواده کارگری را شامل می‌شود، بررسی کرده است.

حبیبی تصریح کرد:‌ طبق این بررسی‌ها تنها 800 هزار تومان هزینه مربوط به خواروبار است و سایر موارد از جمله مسکن، پوشاک، حمل و نقل، آموزش و بهداشت در نظر گرفته نشده که با احتساب همه آنها حدود 2 میلیون و 700 هزار تومان با نرخ دولتی و 3 میلیون و 600 هزار تومان با نرخ آزاد محاسبه شده است.

وی با بیان اینکه مهمترین مشکلات جامعه کارگری موضوع دستمزد، امنیت شغلی،‌تعدیل نیروی کار و سایر نیازهایی است که یک کارگر به آن احتیاج دارد، مطرح می‌شود، گفت:‌ طبق قانون کارگاه‌هایی که 35 نفر به بالا نیرو دارند باید دارای شورای اسلامی باشند تا این شورا مسائل و مشکلات کارگری را پیگیری کند.

دبیر شوراهای اسلامی کاراستان تهران تصریح کرد: تمام کارگاه‌ها طبق اصل 104 قانون اساسی باید دارای شورای اسلامی کار باشند و این موارد امکان پیگیری مشکلات کارگری و انتقال آن به کانون شوراهای اسلامی کار را تسهیل می‌کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین