کد خبر: ۲۸۳۵۰۷
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۲

بازگشایی سفارت فلسطین در استکهلم

در بحبوحه خشم اسرائیل بر سر تحکیم روابط سوئد با فلسطین، رئیس تشکیلات خودگردان برای دیدار با مقامات سوئدی به این کشور سفر کرده‌است.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: پرس تی وی: رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین برای دیدار با مقامات سوئدی به این کشور سفر کرده‌است؛ اقدامی که در بحبوحه خشم اسرائیل بر سر تحکیم روابط سوئد با فلسطین صورت گرفت.

محمود عباس روز سه شنبه با مقامات بلندپایه سوئدی دیدار کرد. این نخستین نشست مقامات دو طرف از زمانی است که سوئد در ماه اکتبر سال گذشته فلسطین را به عنوان یک کشور به رسمیت شناخت.

در این سفر دیدار عباس با استفان لوفون، نخست وزیر و مارگوت والستروم، وزیر خارجه سوئد برنامه ریزی شده بود اما تصاویری که بعدا منتشر شد حاکی از آن بود که رئیس تشکیلات خودگردان با کارل گوستاف، پادشاه سوئد نیز ملاقات کرده است.

انتظار می‌رود جزئیات این دیدارها بنا به دلایل امنیتی محرمانه باقی بماند اما بنا بر اعلام رسانه‌های سوئدی لوفون و عباس برای شرح برخی از نتایج اصلی این نشست کنفرانسی خبری برگزار کردند.

بنا بر این گزارش‌ها، نخست وزیر سوئد متعهد شد کمک‌های مالی خود به تشکیلات خودگردان را در آینده نزدیک به اندازه چشمگیری افزایش دهد.

رادیو سوئد نیز خبر از شرکت محمود عباس در مراسم بازگشایی سفارت فلسطین در استکهلم داد.

اسرائیل بعد از تصمیم سوئد مبنی بر به رسمیت شناختن فلسطین، سفیر خود را از این کشور فراخواند؛ اقدامی که نشان می‌دهد تل آویو از توجه به آرمان فلسطینی در یک کشور غربی به شدت نگران است.

وزیر خارجه سوئد نیز سفر ماه ژانویه خود به اسرائیل را به تعویق انداخت؛ اقدامی که ظاهرا در واکنش به انتقاد مداوم تل آویو از روابط دوستانه استکهلم با تشکیلات خودگردان صورت گرفته است.

تا کنون حدود 135 کشورحمایت رسمی خود از حاکمیت فلسطین را اعلام کرده‌اند.

پارلمان‌های کشورهای مهم اروپایی از جمله اسپانیا، فرانسه، انگلیس، ایرلند، پرتغال و پارلمان اروپا قطعنامه به رسمیت شناختن فلسطین را به طور نمادین تصویب کرده‌اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین