کد خبر: ۲۸۳۶۴۴
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۴

خشکبار خارجی در آجیل ایرانی

در بازار آجیل ایران، تخمه مرمری و بادام زمینیِ چین، بادام هندیِ سریلانکا و هند، مغز بادام و تخمه آفتابگردانِ مکزیک، کانادا و گردوی شیلی وجود دارد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب:  مصطفی احمدی، رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار در گفت‌وگو با اقتصادنیوز اظهار کرد: احتمال نمی‌دهیم که شب عید امسال قیمت آجیل و خشکبار گران شود، چون در بازار به اندازه‌ کافی محصول وجود دارد.

وی افزود: اکنون واحدهای فروش به اندازه‌ کافی آجیل و خشکبار دارند ولی به دلیل رکود بوجود آمده، مشتری نیست و کسی آجیل و خشکبار نمی‌خرد.

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار، درباره‌ وضعیت تخمه جابانی (که در زبان عام به تخمه ژاپنی معروف است) و تجارت آن به عراق، توضیح داد: ما بطور کلی با صادرات مشکل نداریم ولی صادرات بر قیمت‌های داخلی تأثیر می‌گذارد.

احمدی افزود: اکنون صادرات تخمه جابانی به عراق 80 درصد نسبت به ماه قبل کمتر شده است ولی بار دیگر بعد از عید نوروز و در نزدیکی عید فطر صادرات تخمه جابانی به عراق افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه "صادرات بیش از حساب و کتاب تخمه جابانی به عراق ممکن است بازار داخلی را با مشکل کمبود مواجه کند"، اظهار کرد: تخمه جابانی در ماه‌های مرداد و شهریور به دست می‌آید و در آن زمان مشخص می‌شود که محصول سال بعد چقدر خواهد بود. امیدوارم که برای سال آینده آنقدر محصول برداشت شود که به مشکل کمبود مواجه نشویم.

احمدی با تکذیب خبر وجود مغز گردوی چینی و پسته آمریکایی در بازار آجیل ایران، گفت: تخمه مرمری و بادام زمینی چینی، بادام هندی سریلانکایی و هندی، مغز بادام و تخمه آفتابگردان مکزیکی و کانادایی و گردوی شیلیایی از جمله آجیل‌های خارجی موجود در بازار آجیل ایران هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین