کد خبر: ۲۸۳۷۹۴
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۳

وزیر خارجه چین فردا در تهران

وزیر امور خارجه چین در پاسخ به دعوت محمدجواد ظریف و به منظور انجام سفری رسمی و دوجانبه و گفت‌وگو درباره مذاکرات هسته‌ای فردا (شنبه) در تهران خواهد بود.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش خبرگزاری فارس، «وانگ یی» وزیر امور خارجه چین در پاسخ به دعوت محمدجواد ظریف و به منظور انجام سفری رسمی و دوجانبه و گفت‌وگو درباره مناسبات تهران و پکن و مذاکرات هسته‌ای فردا (شنبه) در تهران خواهد بود.

این اولین سفر وزیر خارجه چین به تهران در دولت یازدهم است.

سخنگوی وزارت خارجه چین دوشنبه هفته گذشته در کنفرانسی خبری گفت که «وانگ یی» وزیر خارجه چین قرار است 12 تا 16 فوریه (23 تا 27 بهمن ماه) در دیداری رسمی به پاکستان، امارات متحده عربی و ایران سفر کند.

به گزارش شینهوا، «هوآ چونینگ» سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد که وانگ قرار است به دعوت «سرتاج عزیز» مشاور امنیت ملی و امور خارجی نخست‌وزیر پاکستان، «شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان» وزیر خارجه امارات متحده عربی و «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران، به سه کشور مذکور سفر کند.

محمدجواد ظریف وزیر خارجه کشورمان هفتم بهمن ماه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از سفر همتای چینی‌اش به تهران خبر داده بود و گفت: در حال برنامه‌ریزی انجام این سفر با وزیر خارجه چین هستیم. 

وزیر خارجه کشورمان در حاشیه پنجاه و یکمین نشست کنفرانس امنیتی مونیخ با وزرای خارجه آمریکا، روسیه، فرانسه، انگلستان و آلمان دیدار و در خصوص مذاکرات هسته‌ای به گفت‌وگو پرداخت.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان اوایل آبان سال جاری (1393) نیز به منظور شرکت در چهارمین نشست منطقه‌ای درباره افغانستان با عنوان «فرایند استانبول برای افغانستان» که در سطح وزرای خارجه در پکن برگزار شد به پکن سفر کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین