کد خبر: ۲۸۳۸۳۶
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۲

درخواست اپوزیسیون سوریه از نتانیاهو برای ضربه زدن به منافع ایران و حزب الله

یک مقام پیشین حزب لیکود در این باره گفته است: "اعضای اپوزیسیون سوریه روز چهارشنبه گذشته از طریق اپلیکیشن واتس آپ با من تماس گرفتند و از من خواستند تا پیام‌شان را به مقام‌های اسرائیلی برسانم. آنان از من خواستند تا مقام‌های نظامی و سیاسی اسرائیلی بگویم که باید هر چه سریع‌تر جلوی پیشروی نیروهای حزب الله لبنان و نیروهای نزدیک به ایران گرفته شود.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: خرداد نوشت: روزنامه اسرائیلی "جروزالم پست" با انتشار خبری به نقل از یکی از منابع دروزی اسرائیلی که با شورشیان مخالفان دولت سوریه در ارتباط است از همکاری تنگاتنگ اپوزیسیون مسلح سوریه با رژیم اسرائیل برای هدف قرار دادن مواضع حزب الله لبنان خبر داده است. 
 
 این روزنامه "اسرائیلی" در ادامه افزوده است: "این منبع دروزی اسرائیلی اظهار داشته که اپوزیسیون سوریه از "بینامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم اسرائیل درخواست کرده تا مواضع حزب الله را هدف حملات نظامی قرار داده و به منافع ایران نیز ضربه بزند." 
 
جروزالم پست در بخش دیگری از این خبر مدعی شده که نیروهای اپوزیسیون سوریه پیش از آن که نیروهای حزب الله لبنان کنترل بخش اعظم بلندی های جولان در مرز با سرزمین های اشغالی را در اختیار گیرند خواستار اقدام فوری ارتش رژیم اسرائیل علیه منافع حزب الله لبنان شده بود. 
 
این روزنامه اسرائیلی اشاره کرده که منابع مرتبط با اپوزیسیون مسلح مخالف دولت اسد در ارتباط دائمی با ارتش رژیم اسرائیل است. روزنامه اسرائیلی جروزالم پست هم چنین اشاره کرده که "مندی سافادی" از مقام های ارشد پیشین حزب لیکود اخیرا با نمایندگان سکولار اپوزیسیون سوریه دیدار کرده است. این روزنامه اشاره کرده که دیدار مذکور یک هفته و نیم پیش در کشور بلغارستان انجام شده است و نمایندگان مخالف دولت "اسد" از او خواسته اند تا حامل درخواست کمک نظامی شان به نخست وزیر رزیم اسرائیل باشد. 
 
این مقام پیشین حزب لیکود در این باره گفته است: "اعضای اپوزیسیون سوریه روز چهارشنبه گذشته از طریق اپلیکیشن واتس آپ با من تماس گرفتند و از من خواستند تا پیام‌شان را به مقام‌های اسرائیلی برسانم. آنان از من خواستند تا مقام‌های نظامی و سیاسی اسرائیلی بگویم که باید هر چه سریع‌تر جلوی پیشروی نیروهای حزب الله لبنان و نیروهای نزدیک به ایران گرفته شود. آنان هم چنین برای نشان دادن محل استقرار نیروهای حزب الله لبنان به اسرائیلی ها ابراز آمادگی کرده اند. 

این خبر در حالی منتشر می شود که درگیری‌ها در جولان میان مخالفان اسد و نیروی ارتش آن کشور ادامه دارد و خبرگزاری "المنار" وابسته به حزب الله لبنان روز پنجشنبه از دیدار وزیر دفاع سوریه از خط مقدم جبهه‌های نبرد در جولان خبر داده بود. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین