کد خبر: ۲۸۳۸۹۰
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۴

روال رسیدگی به بودجه در صحن علنی مجلس

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه کل کشور سال 94 با اشاره به بررسی کلیات بودجه 94 در جلسه فردا (یکشنبه) مجلس، ابراز امیدواری کرد که کار بررسی بودجه در صحن علنی ظرف 10 روز به اتمام برسد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: محمدمهدی مفتح در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در جسله علنی فردا (یکشنبه) کلیات لایحه بودجه 94 مورد بررسی قرار می‌گیرد. در این جلسه بعد از گزارش مختصر سخنگوی کمیسیون تلفیق، موافقین و مخالفین کلیات صحبت می‌کنند، بعد از آن نماینده دولت از کلیات دفاع می‌کند و در نهایت سخنگوی کمیسیون تلفیق از گزارش این کمیسیون در مورد بودجه دفاع می‌کند و کلیات به رای گذاشته می‌شود.

وی افزود: مجلس بعد از تصویب کلیات لایحه بودجه وارد بررسی جزئیات آن و شور دوم می‌شود که این بخش در دو دور مورد رسیدگی قرار می‌گیرد. دور اول مربوط به بررسی تبصره‌ها، ردیف‌ها و پیشنهادها در بخش درآمدی است و بعد از بستن سقف درآمدها در دور دوم احکام هزینه‌ای و سیاستگذاری‌های اجرایی بررسی و تصویب می‌شود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه کل کشور سال 94 خاطرنشان کرد: بعد از اتمام رسیدگی به لایحه بودجه، مصوبات مجلس به شورای نگهبان ارسال می‌شود و در صورت وجود ایرادات، ایرادات شورا در کمیسیون تلفیق مورد بررسی قرار می‌گیرد و گزارش کمیسیون در صحن مطرح خواهد شد و در صورت تامین نظر شورای نگهبان، قانون بودجه به دولت ابلاغ می‌شود.

مفتح با بیان اینکه جلسات رسیدگی به لایحه بودجه بر اساس آیین‌نامه باید حداقل چهار ساعت باشد، ادامه داد: اگر قرار باشد جلسات بیش از این به طول بینجامد آن را هیات رییسه تعیین خواهد کرد.

به گفته وی، بر اساس اعلام هیات رییسه، جلسات رسیدگی به لایحه بودجه 94 حداقل در دو نوبت برگزار خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه کل کشور سال 94 خاطرنشان کرد: بر اساس آیین‌نامه داخلی مجلس، جلسات رسیدگی به لایحه بودجه هر روز به استثنای جمعه‌ها و تعطیلات رسمی برگزار می‌شود.

مفتح همچنین گفت که تجربه سال‌های گذشته نشان داده لایحه بودجه می‌تواند ظرف 10 روز در صحن علنی بررسی و تصویب شود.

وی در پایان یادآور شد: در سال‌های قبل گاهی گزارش کمیسیون تلفیق از لایحه بودجه کامل نبوده و سقف درآمدها بعدا اعلام شده است اما ما تلاش کردیم محاسبات کاملی انجام شود تا بتوانیم گزارش کاملی به صحن علنی ارائه دهیم و عددها روشن باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین