کد خبر: ۲۸۳۸۹۸
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۰

اولیویرا: رسول خطیبی مثل پسرم است

تونی اولیویرا که دوباره هدایت تراکتورسازی را برعهده گرفته است می گوید به خاطر مردم تبریز این تیم را قبول کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: تونی اولیویرا سرمربی تراکتورسازی اواخر سال پیش پای مذاکره با تراکتور برای این فصل بود. وی از باشگاه خواست تا هدف خود را برای فصل اینده مشخص کند و ابزار لازم را برآورد کند. اما پس از رفتن وی به پرتغال، باشگاه بدون عمل کردن به شروط تونی از جذب وی منصرف شد تا خطیبی جایگزین تونی الیویرای محبوبی باشد که با کسب جام محبوبیتش نزد هواداران افزایش یافته بود. وی پس از یک نیم فصل دوباره به عنوان گزینه هدایت تراکتورسازی مطرح شد و دوباره راهی ایران شد تا هدایت تیم پرشورها را برعهده گیرد. او در گفت و گو با خبرگزاری خبرآنلاین از حضور دوباره در تبریز می گوید.

پارسال در همین مواقع بود که به تبریز بازگشتید و به لطف خدا توانستید اولین جام را برای تراکتورسازی کسب کردید.

یکی از شیرین ترین خاطرات زندگی من در کنار قهرمانی بنفیکا، قهرمانی با تراکتورسازی است. اما مهمتر از قهرمان شدن مسئله مهم دیگری بود که هواداران سال ها به دنبال کسب جام بودند. مهم این بود که هواداران به آنچه که دوست دارند برسند و این از هر چیزی برای من مهمتر بود و هدف اصلی رسیدن هوادارن به افتخاری بود که پیش از این مستحقش بودند.

بازی های امسال تراکتور را پیگری می کردید؟

با اینکه مشغله زیادی داشتم اما پیگیر نتایج تراکتور بودم.

وضعیت تیم را چطور دیدید؟

شرایط با تیم سال قبل خیلی فرق کرده است.زمانی که با مدیر عامل پیشین درباره فصل آینده صبحت می کردم به او گفتم که مشخص کنید از تیم چه می خواهید. درباره مسائل مختلفی همچون هدف بندی و سازمان دهی با او صبحت کردم. حتی درباره کادر پزشکی هم با مدیر پیشین تیم صحبت کردم اما ندانستم که هدف آنها واقعا چه بود.

امسال خطیبی مربی تبریزی و جوانی هدایت تراکتورسازی را بر عهده داشت و اخراج شد

من بازی های خطیبی را دیدم . او هم مثل پسرم است و فهمیدم که او در تراکتورسازی هم بازی کرده و جوان مستعدی هست. نتایجی که کسب کرد و تیمی که جمع بسته قابل احترام است و از جدایی او ناراحتم.  

سال گذشته هوادران در حالی خواستار حضور شما بودند که تیم چندان وضعیت خوبی نداشت. هرچند که امسال هم نتایج مشابهی تکرار شده

تراکتور مال هواداران است و مهمترین مسئله این است که هواداران از تیم خود راضی باشند و بتوانند به تیم خود افتخار کرده و از بازی و نتایج آن لذت ببرند. این حق تمام آن هوادارانی است که در سرما طاقت فرسا به استادیوم می آیند و در حالی که بازیکنان از شدت سرما قادر به بازی نیستند، آنها تیم خود را تشویق می کنند. پس این هوادار لایق داشتن بهترین تیم است. من عاشق این هوادارانم، تنها چیزی که در این سال ها مرا به تراکتور کشانده همین مردم هستند. درست است که دوبار جایگزین مربی دیگر شدن برای من عادلانه نیست اما من این هواداران را دوست دارم و نمی دانم چه چیز دیگری بگویم.

حضور دوباره شما ممکن است با مشکلاتی همانند بازیکنان و ... همراه باشد که در سال های گذشته داشتید.

بازیکن جوان است و شاید احساساتی شود. سال های گذشته هم بودند اما همه آنها مانند پسرم هستند. ولی این چیز ها مهم نیست مهم این است که من برای مربیگری می آیم و باید در همراه با تیم تمام تلاش خود را بکنیم و درست کار کنیم زیرا در مقابل هوادار مسئولیم.به خاطر تراکتور باید صبر کرد و تراکتور از همه آنها مهمتر است.

سال قبل که می رفتید می گفتید همسرتان بیمار است ، حال همسرتان بهتر شده که به ایران برگشتید؟

خدا را شکر خوب است و سال قبل متوجه شدیم که مریضی او حاد نیست و مشکلی ندارد.

از هواداران چه درخواستی دارید؟

 

آنها فقط به فکر تیم و حمایت باشند. مهمترین مسئله و هدف اصلی موفقیت تیم است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین