کد خبر: ۲۸۳۹۱۴
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۹

دختران جهادی؛ موج پیوستن زنان آلمانی به داعش

در حدود 100 زن از آلمان به مناطق جنگی در عراق و سوریه رفته‌اند. بیش از نیمی از آنان این کشور را در فاصله ماه‌های تابستان سال 2014 میلادی ترک کرده‌اند. بسیاری از این زنان به همراه شوهران خود به داعش پیوسته‌اند اما تعداد دیگری از آنان نیز زنان مجردی بوده‌اند به برای یافتن شرکای زندگی‌شان به عراق رفته‌اند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: نشریه آلمانی "اشپیگل" با انتشار گزارشی از روند رو به افزایش زنان آلمانی به گروه داعش و سفر آنان به سوریه و عراق خبر داده است. در این گزارش داده‌های تازه‌ای درباره سن و جزئیات دیگری از زنان پیوسته به آن گروه تروریستی منتشر شده است. 
 
اشپیگل با اشاره به این موضوع که هم‌اکنون بیش از صد‌زن آلمانی در مناطق جنگی خاورمیانه به‌خصوص در دو کشور سوریه و عراق مستقر شده‌اند و به یاری داعش پیوسته‌اند، می‌نویسد: "به گزارش نهادهای اطلاعاتی آلمان، در حدود 100 زن از آلمان به مناطق جنگی در عراق و سوریه رفته‌اند. بیش از نیمی از آنان این کشور را در فاصله ماه‌های تابستان سال 2014 میلادی ترک کرده‌اند." 
 
اشپیگل در ادامه می‌نویسد: "بسیاری از این زنان به همراه شوهران خود به داعش پیوسته‌اند اما تعداد دیگری از آنان نیز زنان مجردی بوده‌اند به برای یافتن شرکای زندگی‌شان به عراق رفته‌اند. برخی از آنان نیز حتی خود از جمله کسانی بوده‌اند برای نبرد در خط مقدم جبهه‌های جنگ آلمان را ترک کرده‌اند." 
 
اشپیگل در بخش دیگری از گزارش خود اشاره می‌کند که والدین بسیاری از کسانی که از آلمان به داعش پیوسته از گفتن حقیقت سرباز می زنند و در این‌باره می‌نویسد: "حمدی بی" یکی از کسانی است که دخترش به داعش پیوسته است. او می‌گوید دخترش در ترکیه به‌سر می‌برد. این ادعایی که اکثر والدین کسانی که به مناطق جنگی رفته اند آن را مطرح می‌کنند. آنان به همسایگان یا پلیس به دروغ می‌گویند که فرزندان‌شان برای گذراندن تعطیلات از کشور خارج شده‌اند." 
 
اشپیگل در ادامه به سن زنانی که آلمان را به مقصد سوریه و عراق ترک کرده‌اند پرداخته و در این‌باره می‌نویسد: "اکثر زنانی که آۀمان را ترک کرده‌اند در سنین 16 تا 27 سالگی قرار داشته‌اند و اغلب آنان در آلمان حاشیه نشین بوده‌اند: از کوهپایه‌های آلپ و پیرامون آن، از راین، برمن، هامبورگ و اگزبرگ."

به گزارش خرداد، اشپیگل در ادامه اشاره می‌کند که برای مثال در منطقه "اگزبر" اگرچه گرو‌ه‌های سلفی کوچکی وجود دارند که خواهان اجرای قوانین شریعت در آلمان هستند اما احتمالا همان گروه‌ها باعث رادیکال شدن دختران جوان و ترغیب آنان برای سفر به سوریه شده‌اند " 
 
اشپیگل اشاره می‌کند که همزمان با گسترش روند سفر زنان از آلمان به عراق و سوریه پلیس آلمان و دستگاه‌های امنیتی آن کشور نیز با هشیاری بیش‌تری عمل می‌کنند و در این‌باره می‌نویسد: "نوامبر گذشته، دو دختر که قصد ترک آلمان را داشتند در فرودگاه دوسلدوف ممنوع‌الخروج شدند. پلیس فدرال آلمان از سفر آنان جلوگیری کرد." 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین