کد خبر: ۲۸۳۹۳۷
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۴

مرکز ولایت خود خوانده داعش در لیبی

منابع محلی استان سرت لیبی روز شنبه اعلام کردند که داعش پس ازسوء استفاده از خلا امنیتی و استقرار در چند منطقه شهر سرت واقع در 500 کیلومتری شرق طرابلس همچنین مشغول بودن ارتش به انجام عملیات کرامه در دیگر شهرها، شهر سرت را مرکز ولایت خود خوانده نامید.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش پایگاه خبری 'اخبار لیبی'، نیروی هوایی لیبی چندین بار به پایگاه قرضابیه در شهر سرت حمله و منطقه بن جواد را زیر آتش گرفت.

سرهنگ 'محمد منفور' فرمانده عملیات نیروی هوایی منطقه الوسطی گفت: نیروی هوایی دوبار به پایگاه قرضابیه در شهر سرت حمله و توانست انبار اسلحه این پایگاه را منهدم سازد این در حالی است که به گفته منابع مطبوعاتی وشاهدان عینی داعش در لیبی کنترل مراکز اطلاع رسانی شهر سرت را به دست گرفته است .

پایگاه مذکور افزود: داعش رادیو سرت ،شبکه تلویزیونی مکمداس این شهر ودفتر شبکه ملی لیبی وابسته به دولت را تحت کنترل خود درآورد.

پایگاههای خبری داعش با پخش تصاویری تروریست های مسلح را در حالی تیربار به دست ،جلوی میکروفون ها نشسته اند نشان داد. 

رادیو سرت سخنرانی ابو محمد عدنانی سخنگوی داعش را پخش می کرد این در حالی است که شبکه مکمداس سرودهای جهادی پخش می کند.

شبکه مکمداس شبکه فرهنگی لیبی است که ترانه های هنرمندان لیبیایی را پخش می کند و آنها را با تماشاچیان آشنا می سازد.

تروریست های داعش دو روز قبل ضمن اعلام تعطیلی اداره گذرنامه از کارکنان آن خواستند در برابر فرماندهان داعش توبه کنند.

داعش همچنین مطب های پزشکی شهر سرت را تحت کنترل خود درآورده و پزشکان و پرستاران زن ومرد را جدا کردند.

داعش همچنین از رادیو محلی سرت به نیروهای فجر لیبی مهلت داد تا فردا یکشنبه این شهر را ترک کنند. 

اهالی شهر سرت گفتند داعش روز گذشته سخنان ابوبکر البغدادی سرکرده این گروه تروریستی را به مدت چندین ساعت از رادیو محلی سرت پخش کرد. 

اهالی سرت افزودند: داعش کنترل شهر را به طور کامل در اختیار گرفته همانطور که از دوسال پیش به طور تدریجی در این شهر ظاهر شد.

آنها ادامه دادند: تروریست های داعش با وضع قوانینی مانع خروج زنان از خانه هایشان پس از نماز مغرب شده و پوشیدن حجاب را برای زنان حتی در سنین آموزش ابتدایی اجباری کردند و کلاس های درس مدارس جدا کردند.

همچنین داعش فروشگاه های عطر فروشی و زینت آلات زنانه را تعطیل کردند وتراشیدن ریش مردان توسط آرایشگر ها در آرایشگاهها ممنوع اعلام کردند .

بیش از یک سال است که در شهر سرت علامتی از علائم دولتی وجود ندارد واین شهر بر اساس قوانین و لایحه های داعش اداره می شود.

داعش پیشتر هم در شهر درنه نیز ولایت اسلامی اعلام کرده این در حالی است که ارتش لیبی شهر درنه را به محاصره خود درآورده ومنطقه عین ماره ماههاست که صحنه درگیری شدید میان تروریست های داعش (شورای مجاهدان درنه واطراف آن) وارتش لیبی می باشد . 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین