کد خبر: ۲۸۳۹۶۰
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۴

آخرین پیش‌بینی‌ها از وضعیت هوای کشور؛ آغاز بارش‌ها از امروز

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور آخرین پیش‌بینی‌ها از وضعیت هوای کشور را تشریح کرد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا گفت: بنا بر تحلیل آخرین اطلاعات هواشناسی در روز شنبه در برخی مناطق جنوبی کشور بارش باران و در پاره‌ای نقاط استان فارس همراه با رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود. همچنین در اواخر این روز بارش در شمال شرق رخ داده و شرایط وقوع رگبار و رعدوبرق در شمال شرق، در استان خراسان رضوی، پیش‌بینی می‌شود و بارش خفیف در سواحل شمالی کشور و بارش پراکنده در مناطق شرق و مرکز نیز در این روز قابل انتظار است.

وی با بیان این‌که روز یکشنبه در شمال شرق، شرق و مرکز کشور بارش پراکنده تا بعدازظهر این روز پیش‌بینی می‌شود، افزود: در روز دوشنبه بارش در ارتفاعات زاگرس مرکزی از ابتدای روز شروع شده و در بعدازظهر بارش به نیمه غربی و سواحل شرقی دریای خزر گسترش می‌یابد که در شمال غرب از میزان بارش کمتری نسبت به سایر نواحی برخوردار خواهد بود.

وی ادامه داد: با حرکت این سامانه بارشی به سمت شرق در اواخر این روز و سه شنبه صبح در شمال شرق و شرق کشور بارشهای پراکنده رخ می‌دهد.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور با اشاره به نفوذ جریانات سرد شمالی دما در روز سه شنبه گفت: در این شرایط در نیمه شمالی به ویژه سواحل دریای خزر دما کاهش‌می یابد که در سواحل و دامنه‌های شمالی البرز همراه با بارش باران و برف خواهد بود که بارشها در این ناحیه تا پایان هفته بصورت خفیف ادامه می‌أیابد.

وی با اشاره به وضعیت هوای تهران، اظهارکرد: بر این اساس، آسمان تهران در روز یکشنبه کمی ابری تا نیمه ابری و کاهی وزش باد و در اواخر وقت افزایش ابر پیش‌بینی می‌شود و حداقل و حداکثر دما در این روز5 و 15درجه سانتیگراد خواهد بود. همچنین در روز دوشنبه نیز آسمان پایتخت ابری و در بعضی ساعات بارش برف و باران خواهد بود که حداقل و حداکثر دما در این روز4و 13درجه خواهد بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین