کد خبر: ۲۸۳۹۷۷
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۹

غلظت ریز گردها در آسمان اهواز هنوز به حد مجاز نرسیده است

رییس روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: طبق آخرین آمار به دست آمده میزان ریزگردها در هوای اهواز 481 میکروگرم بر مترکعب است که سه برابر حد مجاز است.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: شهریار عسکری شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : در حال حاضر میزان ریزگردها در شهرستان سوسنگرد 488، بهبهان 359، گتوند 225، شوش 270، شوشتر 339، دزفول 283، اندیمشک 244 و ماهشهر 269 میکروگرم بر مترمکعب است.

استان خوزستان در روزهای گذشته گرد و غباری با غلظت بالای 66 برابر حد مجاز یعنی بیش از 10 هزارمیکروگرم بر مترمکعب را تجربه کرده است.

بروز پدیده گرد و خاک طی دو هفته اخیر در استان خوزستان باعث مختل شدن زندگی مردم شد؛ بطوریکه در 12 شهرستان استان خوزستان و از جمله کلانشهر اهواز تمامی مدارس مقاطع مختلف در سه روز متوالی پایان هفته گذشته تعطیل شدند.

همچنین این پدیده که در برخی شهرستان های استان میزان آن تا 66 برابر حد مجاز بود باعث تعطیلی ادارات دولتی در 12 شهرستان استان در روز چهارشنبه گذشته شد.

وزیر بهداشت ، درمان و اموزش پزشکی سه شنبه شب گذشته به نمایندگی از دولت برای بررسی این پدیده وارد استان خوزستان شد و ضمن عیادت بیماران ناشی از این پدیده که در بیمارستان های اهواز بستری شده بودند؛ در کمیته بحران استان شرکت کرده و در این جلسه موضوع را بررسی کرد.

قرار است یکشنبه هفته جاری چمع بندی تحقیقات وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نشست هیات دولت مطرح و تصمیمات نهایی برای مقابله با پدیده ریزگردها و گرد و خاک های اخیر استان خوزستان اتخاذ شود.

موضوع پیگیری وضعیت ریزگردها با دستور رهبر معظم انقلاب و رییس جمهوری کشورمان با جدیت بیشتری در حال بررسی است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین