کد خبر: ۲۸۴۱۱۷
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۷
با انتشار نامه‌ای در روزنامه گاردین؛

700 هنرمند اسرائیل را تحریم کردند

بیش از 700 هنرمند با انتشار نامه‌ای در روزنامه گاردین، اعلام کرده‌اند که از این پس رژیم صهیونیستی را بایکوت فرهنگی و هنری خواهند کرد و هرگونه تعامل با این کشور را تحریم کرده‌اند. این افراد اعلام کرده‌اند که دیگر به روابط خود با اسرائیل ادامه نخواهند داد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس بین الملل: در حالی که تعرضات رژیم صهیونیستی در سال گذشته به فلسطین توجه افکار عمومی جهان را به سمت خود جلب کرد، انتقادات بسیاری از سیاست خارجی خصمانه اسرائیل به سمت مقامات آن روانه شد. 

به گزارش «آفتاب»، بیش از 700 هنرمند با انتشار نامه‌ای در روزنامه گاردین، اعلام کرده‌اند که از این پس رژیم صهیونیستی را بایکوت فرهنگی و هنری خواهند کرد و هرگونه تعامل با این کشور را تحریم کرده‌اند. این افراد اعلام کرده‌اند که دیگر به روابط و فعالیت‌های خود با رژیم صهیونیستی به دلیل نقض آشکار حقوق انسانی ادامه نخواهند داد.

این قطع همکاری شامل عدم پذیرش دعوت‌های رسمی به اسرائیل یا دریافت کمک‌های مالی از مؤسسات مرتبط با کابینه آن است. این گروه جنگ غزه در تابستان گذشته که منجر به کشته شدن 2100 غیرنظامی در غزه شد را به عنوان یکی از دلایل عمده تصمیم خود برشمرده و همچنین بیان کرده‌اند که کابینه رژیم صهیونیستی در حال حمله به نهادهای فرهنگی فلسطینی و تخریب بنیاد فرهنگی این کشور است.

این هنرمندان با مقایسه وضعیت سرزمین‌های اشغالی با دوران آپارتاید در آفریقای جنوبی اعلام کرده‌اند که دیگر به اجرای موسیقی در سرزمین‌های اشغالی نپرداخته، جوایز نهادهای اسرائیلی را نپذیرفته و در جشنواره‌ها، نمایشگاه‌ها، کنفرانس‌ها و کارگاه‌های آموزشی که در سرزمین‌های اشغالی برگزار می‌شوند شرکت نخواهند کرد.

این هنرمندان خطاب به تل آویو،‌ نتانیاهو، اشکلون یا آریل اعلام کردند دیگر در هیچ کنسرتی که از سوی اسراییل برگزار شود شرکت نمی‌کنند؛ دیگر هیچ جایزه‌ی هنری که از سوی اسراییل داده شده یا از منابع مالی آن تامین شود دریافت نخواهند کرد؛ دیگر در هیچ نمایشگاهی که با پول یا به دعوت اسراییل باشد شرکت نمی‌کنند، دیگر در هیچ فستیوال و کنفرانس مربوط به اسراییل حضور نخواهند داشت و دیگر وورک‌شاپ و برنامه‌ای برگزار نمی‌کنند.

در ادامه این نامه هنرمندان انگلیسی حامی فلسطین تصریح کردند، «ما هیچ دعوتی از سوی اسراییل برای حضور در مراسم‌ هنری با حضور هنرمندان مجرب را نخواهیم پذیرفت و هیچ پولی از هیچ موسسه‌ هنری مرتبط به اسراییل را قبول نمی‌کنیم.»

در ادامه نامه هنرمندان انگلیسی آمده است، اسراییل از زمان جنگ غزه تا کنون با حملات مستمر به زمین‌های مردم فلسطین هیچ احترامی به حقوق آنان و حق حیات سیاسی‌شان نگذاشته است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین