کد خبر: ۲۸۴۱۳۶
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۸

اکران نوروزی سهم چه فیلم‌هایی است؟

با سپری شدن سی و سومین جشنواره فیلم فجر، مطابق معمول هر سال بازار حدس و گمان‌ها برای پیش‌بینی اکران فیلم‌ها در نوروز داغ است.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: تا زمانی که آیین‌نامه شورای صنفی نمایش نهایی نشود‌، نمی‌توان به طور قطع اعلام کرد چه فیلم‌هایی اکران نوروزی خواهند داشت، با این حال این وضعیت، مانع از حدس و گمان‌های احتمالی نیست.

در حال حاضر آیین نامه شورای صنفی نمایش در حال بازنگری است و ظاهرا نهایی شدن آن یک هفته دیگر زمان می‌برد. مسلما تا قبل از این تاریخ، هیچ یک از پخش‌کننده‌ها و مدیران سینمایی نمی‌توانند درباره اکران نوروزی اظهار نظر رسمی داشته باشند، اما با توجه به استقبال تماشاگران از آثار شرکت‌کننده در جشنواره فجر و نیز با در نظر گرفتن جوایزی که برخی از آثار به دست آورده‌اند، می‌توان گمانه‌زنی‌هایی داشت.

فعلا نمی‌توان نظر قطعی داد


حبیب اسماعیلی مدیر «موسسه فیلمسازان مولود» در همین زمینه به ایسنا گفت: امسال هم مانند هر سال فیلم‌های مطرحی در جشنواره اکران شده است‌ و احتمال دارد برخی از آنها در نوروز اکران شوند. اما به هر حال اکران سال آینده ضوابطی دارد که ابتدا باید مشخص شود.

او با اشاره به آثار شرکت‌کننده در این دوره در جشنواره فجر یادآور شد: به هر حال بعضی از فیلم‌ها بیشتر مورد استقبال مردم و منتقدان قرار گرفتند و به نظر می‌رسد بخت بیشتری برای اکران نوروزی داشته باشند، اما تا زمانی که آیین‌نامه شورای صنفی نمایش تکمیل نشود، نمی‌توان در این باره نظر قطعی اعلام کرد.

اسماعیلی ادامه داد: همه علاقه‌مند به اکران نوروزی هستند، اما طبیعتا به همه فیلم‌ها نمی‌توان اکران نوروزی داد. ضمن اینکه امسال بخشی از تعطیلات نوروز همزمان با ایام سوگواری فاطمیه است و ممکن است بعضی از شرایط اکران نوروزی تغییر کند.

این پخش‌کننده سینما احتمال داد: در کنار فیلم‌های جدید بعضی از فیلم‌هایی که از قبل باقی مانده و فضای گرم و مناسب نوروز دارند، نیز برای اکران نوروزی مورد توجه قرار بگیرند.

حبیب اسماعیلی گفت: تا وقتی آیین نامه به طور کامل اعلام نشود، بسیاری از جزئیات مثل تغییر سرگروه‌ها و ... معلوم نخواهد شد.

فعلا هیچ پیش‌بینی مشخص ندارم

جواد نوروزبیگی که امسال با سه فیلم پرکارترین تهیه‌کننده حاضر در جشنواره فجر بود، با بیان اینکه فعلا هیچ پیش‌بینی مشخصی ندارد، اظهار امیدواری کرد که از میان سه فیلمش دست‌کم یکی از آنها اکران نوروزی بگیرد و گفت تلاشش را به کار می‌گیرد تا یکی از فیلم‌هایش را برای اکران نوروزی به سرانجام برساند.

او که تهیه‌کنندگی فیلم‌های «من دیگو مارادونا هستم»، «بهمن» و «اعترافات ذهن خطرناک من» را بر عهده داشته است، درباره اولویتش برای اکران نوروزی ادامه داد: برایم فرقی نمی‌کند کدام یک اکران نوروزی بگیرند، اما به هر حال جا دارد از بین این سه فیلم، یکی اکران نوروزی داشته باشد و در هر حال تابع نظر شورای صنفی نمایش هستیم. من سه فیلم دارم که طبیعتا هر یک از آنها در یک فصل اکران می‌شوند.

همچنین علی سرتیپی نیز به تازگی در گفتگویی با ایسنا سال آینده را سالی پررونق برای سینما پیش‌بینی کرد و گفت: در این دوره از جشنواره فیلم‌هایی مانند «رخ دیوانه»، «دوران عاشقی»، «ایران برگر»، «عصر یخبندان» و ... با استقبال روبرو شدند، همچنان که در خارج از جشنواره نیز فیلم‌هایی مانند «دلم می‌خواد» بهمن فرمان‌آرا، «استراحت مطلق» رضا کاهانی، «نهنگ عنبر» سامان مقدم، «محمد رسول‌الله (ص)» مجید مجیدی در انتظار اکران هستند، به همین دلیل پیش‌بینی می‌شود سال آینده رونق خوبی در انتظار سینما باشد و در گیشه شاهد استقبال مردم باشیم.

همچنین چندی پیش غلامرضا فرجی، سخنگوی شورای صنفی نمایش اعلام کرد که آیین‌نامه این شورا در هفته جاری به طور کامل بازنویسی و نهایی می‌شود.

با این اوصاف برای مشخص شدن اکران نوروزی حدود یک هفته صبر لازم است.

به گزارش ایسنا، با توجه به اینکه هر ساله فیلم هایی که مورد توجه مردم و داوران در جشنواره ی فیلم فجر قرار می گیرند در اکران نوروزی قرار می گیرند، پیش بینی می شود فیلم «رخ دیوانه» ابوالحسن داودی به عنوان فیلم دریافت کننده سیمرغ مردمی و فیلم های «عصر یخبندان» مصطفی کیایی،«کوچه بی نام» هاتف علیمردانی ،«دوران عاشقی» علیرضا رئیسیان، «مزار شریف» برزیده، «شیفت شب» نیکی کریمی و.... با توجه به ایام نوروز که همزمان با ایام فاطمیه است و فیلم کمدی اکران نمی شود،از گزینه های احتمالی اکران نوروزی باشند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین