کد خبر: ۲۸۴۲۰۹
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۰

سیستم رایانه‌ای محل سخنرانی اوباما درباره "امنیت سایبری" هک شد

شبکه خبری العربیه در ادامه اشاره می‌کند که به محض ورود اوباما به هتل در روز پنجشنبه به اعضای همراه رییس‌جمهوری گفته شد که سیستم عامل هتل از کار بازایستاده و به‌جای استفاده از کارت‌های اعتباری آنان مجبور به پرکردن فرم‌های کاغذی شدند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: خرداد نوشت: این هفته بخت با "باراک اوباما" رییس جمهوری امریکا یار نبود. او دقیقا در زمانی که در حال سخنرانی درباره موضوع "امنیت سایبری" بود سیستم رایانه‌ای هتل محل سخنرانی‌اش هدف حمله هکرها قرار گرفت. 
 
شبکه خبری "العربیه" با انتشار این خبر افزوده است "زمانی که رییس جمهوری امریکا روز پنجشنبه در حال سفر به سانفرانسیسکو برای ارائه سخنرانی و توصیه‌هایی درباره شیوه‌های بهتر تامین امنیت سایبری برای موسسات مختلف بود، سیستم رایانه هتل مجللی که در آن به سر می‌برد یعنی هتل "فیرمونت" دچار اختلالی بر اثر حمله هکرها شد." 
 
در این باره "توماس کلاین" مدیر کل هتل "فیرمونت" اظهار داشته که هیچ مدرکی برای اثبات این مخوضوع که که کل سیستم رایانه‌ای هتل هک شده وجود ندارد. واکنش او با توجه به طنزهای ساخته شده در این باره بود که اوباما در همان زمان برای شرکت در نشستی درباره امنیت سایبری در سانفرانسیسکو حاضر شده بود. مدیرکل این هتل معتقد است که اتفاق روی داده تنها یک تصادف بوده است. 
 
شبکه خبری العربیه در ادامه اشاره می‌کند که به محض ورود اوباما به هتل در روز پنجشنبه به اعضای همراه رییس‌جمهوری گفته شد که سیستم عامل هتل از کار بازایستاده و به‌جای استفاده از کارت‌های اعتباری آنان مجبور به پرکردن فرم‌های کاغذی شدند. تا روز شنبه این مشکل برطرف نشده بود. 
 
مدیرکل هتل اظهار داشته که در این باره به دستگاه‌های اطلاعاتی امریکا هشدار لازم را داده و موضوع در حال بررسی است. سخنگویان سرویس‌های امنیتی امریکا از اظهارنظر در این باره خودداری کرده‌اند. 
 
در نشست روز جمعه اوباما از مدیران شرکت‌ها خواست تا همکاری بیش تری با یکدیگر و با دولت در مقابله با حملات سایبری هکرها داشته باشند. این سخنرانی پس از مشخص‌شدن ضعف شرکت سونی در مقابله با حملات عکری انجام شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین