کد خبر: ۲۸۴۲۳۱
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۷

معاون وزیر علوم: دانشگاه ایرانیان نمی تواند دانشجو پذیرش کند

معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تاکید کرد که دانشگاه جامع ایرانیان (دانشگاه احمدی نژاد) هیچگونه وجاهت قانونی برای پذیرش دانشجو ندارد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایرنا، مجتبی شریعتی نیاسر صبح امروز (دوشنبه) در نشست خبری در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت دانشگاه جامع ایرانیان گفت: به اداره ثبت شرکت ها اعلام شده که این دانشگاه غیرقانونی است و از پژوهشگاه دانش های بنیادی نیز خواسته ایم تا دامنه سایت این دانشگاه را لغو کند. 

به گفته وی در روز 19 شهریور 1393 نیز غیرقانونی بودن فعالیت های این دانشگاه به اطلاع محمود احمدی نژاد رسیده است. 

شریعتی نیاسر خاطرنشان کرد: این دانشگاه هر اقدامی را انجام دهد باید پاسخگوی تبعات قانونی آن باشد و از معاونت حقوقی وزارت علوم نیز خواسته ایم تا این موضوع را پیگیری کند. 

وی سه موضوع بی تقوایی، خودمحوری و تفسیر به رای از قانون را عوامل اصلی انحراف از مسیر برشمرد و گفت: مجوز شورای عالی انقلاب فرهنگی برای دانشگاه ایرانیان مربوط به سال 89 و برای تاسیس واحدی به ریاست محمد شریف ملک زاده در شهر دبی و کشور امارات متحده عربی است. 

براساس قانون هر دانشگاهی بخواهد در تهران تاسیس شود باید ابتدا مجوز شورای عالی انقلاب فرهنگی و سپس مراحل 9 گانه کسب مجوز از دفتر شورای گسترش آموزش عالی را طی کند با این حال و به گفته معاون آموزشی وزارت علوم از آنجایی که بعد از سه سال از کسب مجوز شورای عالی انقلاب فرهنگی گذشته و اقدامی برای راه اندازی این دانشگاه صورت نگرفته مجوز صادر شده از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز منقضی شده است. 

وی همچنین از محسوس شدن توسعه کمی پذیرش دانشجو در دانشگاه های خاص (دانشگاه های پیام نور، جامع علمی کاربردی و فنی و حرفه ای) خبر داد و گفت: مدیران این دانشگاه ها نیز در این زمینه توجیه و با نظام تصمیم گیری آموزش عالی هماهنگ هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین