کد خبر: ۲۸۴۳۶۴
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۰
علی جنتی در مراسم بزرگداشت دکتر حبیبی حضور یافت

وزیر فرهنگ: حبیبی شخصیتی متواضع و با اخلاق بود

مراسم بزرگداشت دکتر حسن حبیبی، نویسنده پیش‌نویس قانون اساسی جمهوری اسلامی، رئیس فرهنگستان ادب فارسی به همت انجمن مفاخر علمی و فرهنگی ایران در محل انجمن برگزار شد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس فرهنگی:  علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد  اسلامی به همراه جمعی ازشخصیت های فرهنگی همچون دکتر حدادعادل، دکتر زرشناس و حجت الاسلام دعایی در مراسم  مراسم بزرگداشت دکتر حسن حبیبی حاضر شد.

به گزارش آفتاب، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سخنانی به فضائل علمی و اخلاقی دکتر حبیبی و سابقه آشنایی با وی پرداخت و گفت: «من آوازه دکتر حبیبی را از سال‌های قبل از انقلاب اسلامی شنیده بودم. در آن روزها آیت الله هاشمی رفسنجانی برای شتاب بخشیدن به مبارزات خارج از کشور علیه رژیم شاه بنیاد فرهنگی در پاریس بنا کرده و دکتر حبیبی را به ریاست آن گماردند. بنیادی که به ظاهر فرهنگی بود اما هدف اصلی آن انجام فعالیت های سیاسی بود. دراین بنیاد جمعی از فعالان سیاسی خارج از کشور از کشورهای مختلف در این بنیاد عضو شدند که محمد منتظری نیز از خاورمیانه عضوی از این بنیاد بود.از همان روزهای نخست آشنایینوع برخورد‌ها و رفتارهای دکتر حبیبی به من نشان داد با شخصیت متواضع، صاحب اخلاق و با فضیلت رو به رو شده‌ام.»

جنتی در ادامه به کمک‌های فکری و سیاسی دکتر حبیبی به دانشجویان در جریان مبارزات اشاره و تاکید کرد: «در سال 56 13 من به اتفاق حجت الاسلام دعایی و جمعی از روحانیون مبارز خارج از کشور و دانشجویان اتحادیه مسلمان ایرانی مقیم اروپا در پی راه‌اندازی اعتصاب غذایی در پاریس برای دفاع از حقوق زندانیان سیاسی داخلی بودیم. در این مدت دکتر حبیبی با علاقه نکات کلیدی و موثری مهم را به ما یاد آوری می کردند حتی بیانیه ها را برای ما ترجمه می کردند.»

وزیرارشاد به همکاری های مشترک  بعد از انقلاب با مرحوم حسن حبیبی اشاره کرده و تاکید کرد: «اولین همکاری ما با دکتر حبیبی به دعوت دکتر ولایتی وزیر امور خارجه برای تدوین اسناد وزارت امور خارجه شکل گرفت. کار جمع آوری ،تدوین و انتشار اسناد وزرات امور خارجه تا شکل‌گیری مرکز اسناد وزارت خارجه ادامه یافت. همکاری مشترک ما با دکتر حبیبی ادامه یافت .زمانی که ما به اتفاق جمعی تصمیم به تشکیل حزب سیاسی گرفتیم ایشان با کمک ها و مشاورهای خود ما را با همه وجود یاری کرده اما با وجود اصرار ما حاضر نبودند ریاست حزب را بپذیرند.»

 جنتی افزود: «دکتر حبیی اهل تفکر و تعمق بود و هرگز بدون فکر وبررسی به ایراد سخن نمی پرداخت. وی به قدری به امانت داری اهمیت می داد که از نوشتن خاطرات خود از ترس اینکه مبادا نکته به دلیل فراموشی اشتباه ذکر شود ،پرهیز می کرد. وی به رعایت اصول اخلاقی بسیار پای بند بودند و می توانم بگویم منش دکتر حبیبی برای همراه با درس اخلاق بود.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین