کد خبر: ۲۸۴۳۹۸
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۷

رییس قوه قضاییه: رسیدگی به پرونده فتنه گران براساس قانون صورت گرفته است

رییس قوه قضاییه اعلام کرد: رسیدگی به پرونده فتنه گران براساس قانون صورت گرفته است و این رسیدگی تحت تاثیر فشارهای خارجی نیست.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: آیت الله صادق آملی لاریجانی روز سه شنبه در کنگره بزرگداشت شهدای روحانی و شهیدان رحیمی «فخرنور» در مصلای الغدیر خرم آباد تاکید کرد: وزارت خارجه آمریکا با دخالت آشکار در امور ایران، نسبت به قوه قضاییه، قضات و محققان دستگاه قضایی حرفهایی را زدند، آمریکا می خواهد به قضات و محققان اعلام کند که قانون اساسی اجازه حصر نمی دهد و مدام اعلام می کند، کسانی نباید در حصر باشند.

وی گفت: امروز به اتکای خون شهیدان و بصیرت مردم که در 22 بهمن امسال متجلی شد، به آمریکا اعلام می شود که آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند و هیچ کسی حق دخالت در امور داخلی ایران را ندارد چرا که دوران کاپیتولاسیون تمام شده و ایران از عزت خود کوتاه نمی آیند.

به گفته وی،رسیدگی به پرونده کسانی که در جریان فتنه اثر گذار بوده اند، یک وظیفه است و حق مردم بر قوه قضاییه است و کسانی که بساط فتنه را پهن کردند و راه را برای دخالت اجانب در مسائل داخلی کشور باز کردند، باید می دانستند چه می کنند.

آملی لاریجانی گفت: در قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران منش قضا 'عدالت' است و بنای ظلم و تعدی وجود ندارد، تا در قوه قضاییه در عمل و گفتار ظلم و تعدی به کسی نشود و به همین دلیل در جریان رسیدگی به پرونده فتنه گران به گفته این و آن و القات خارجی توجه نمی شود.

به گفته وی،وظیفه قوه قضاییه احقاق حق است و فتنه گران کسانی که راه را برای اجنبی باز کردند باید بفهمند که چه خطای انجام داده اند و پیام های که رییس جمهوری آمریکا می داد و کسانی را برای این فتنه بر می انگیختند باید این را می فهمیدند.

وی گفت:رسیدگی به وضعیت فتنه گران باید تحت ضابطه شرعی و قانونی باشد و قوه قضاییه در این راستا، براساس وظیفه دینی و قانونی و حقوقی خود عمل کرده است و هیچ اشکالی بر آن وارد نیست.

آملی لاریجانی گفت:با تکیه بر مجاهدت شهدای انقلاب اسلامی ملت ایران راه سربلندی را پیش گرفته و این آرامش ،اسنقلال و پیشرفت های علمی مدیون این جانفشانی شهداست.

به گفته وی،امام راحل و مقام معظم رهبری با تکیه بر بصیرت و جانفشانی شهدا در برابر همه تهدیدات دشمنان کشور را به سر منزل مقصود هدایت کرده اند.

آیت الله 'صادق آملی لاریجانی ' در بخش دیگری از صحبت های خود افزود : امروزه گام برداشتن در مسیر فهم معارف دینی ،قرآن و معارف اهل بیت وظیفه بزرگ روحانیت است .

وی با تاکید بر اینکه روحانیت باید در دنیا سخن برای عرضه کردن داشته باشد ،اظهار کرد : شناخت معرف دینی و تامل در مسیر این ارزش ها و انتقال و تبلیغ به نحو صحیح از اهمیت بسیار دراین راه برخوردار است .

وی تصریح کرد : استفاده صحیح از معارف دینی در دنیای امروز باید به نحوی باشد که پاسخگوی ذهن پرسشگر نسل جدید باشد چراکه امروزه دنیا تشنه معنویت و معارف دینی است .

وی با اشاره به موضوع اسلام هراسی در کشورهای غربی گفت : امروزه اسلام هراسی در کشورهای غربی که به شدت تبلیغ می شود ریشه در تشنگی انسانها نسبت به معارف دینی است .

وی افزود : غربی ها به شدت از اسلام وحشت دارند و به دنبال مخدوش کردن چهره اسلام با ابزارهایی مانند داعش هستند .

وی اظهار کرد : داعش مخلوق خودشان است و حالا به دنبال نابودی آن هستند .

به گزارش خبرنگار ایرنا ،آیت الله 'صادق لاریجانی' با تاکید بر وظیفه سنگین روحانیون در فهم و انتقال صحیح معارف اسلامی به نسل امروز افزود: استنباط از کتاب خدا نیازمند تحصیلات است و معارف دینی و تفسیر و تبلیغ انان باید به نحو احسن در اختیار جامعه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه زبان القاء معارف دینی زبانی خاص است و مفاهیم مورد نیاز باید آموخته شود و در آن قالب حقایق را به دنیا عرضه کرد ،اظهار کرد : در این راستا قضات ما باید مجتهد باشند تا خدمات به بهترین نحو در جامعه ارایه شود .

وی تصریح کرد: راهنمایی مردم در صحنه عمل یک وظیفه بزرگ و الهی است که در این مسیر بصیرت دهی و به حرکت در آوردن توده های مردمی در مسیر صحیح ارزشهای الهی و آشکار سازی چهره فتنه از وظایف اصلی روحانیت است .

رییس قوه قضاییه با تاکید بر اینکه در مقام عمل باید بر پیاده شدن نظام دینی کمک کرد ،گفت :انقلاب اسلامی از منظر قرآنی و ولایی بسیار بزرگ است چراکه امام راحل این نظام را بر اساس ارزشهای الهی در سایه مردم سالاری بنا کرده است .

وی با بیان اینکه امروزه ملت ایران وارث نظامی است که در هیچ جای دنیا مشابه آن وجود ندارد ،افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با اقتدارو اتکاء به مردم و وبه منظور اجرای ارزش های الهی و احکام اسلامی بنا شده است .

وی اظهار کرد: در این راستا روحانیت وظیفه ای سنگین دارد و نباید از وظایف خود کوتاهی کند ،چراکه انقلاب اسلامی با خون شهیدان و مجاهدان این نظام آبیاری شده است .

به گزارش ایرنا، کنگره شهدای روحانی و شهیدان رحیمی در مصلای الغدیر خرم آباد برگزار شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین