کد خبر: ۲۸۴۴۲۴
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۳
رحمانی فضلی با اعلام ممنوعیت ورود پیش سازها به کشور خبرداد

افزایش قیمت مخدرهای صنعتی

وزیر کشور و دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر ضمن اعلام این خبر که در زمینه پیشگیری از شیوع مواد مخدر صنعتی واردات بسیاری از پیش سازها کاملا ممنوع شده است گفت: امسال هم تعداد انهدام واحدهای تولیدی مواد مخدر صنعتی زیاد شده است و هم میزان این مواد در بازار به شدت کاهش یافته به گونه‌ای که قیمت آنها بالا رفته است.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: عبدالرضا رحمانی فضلی در افتتاحیه "دومین نشست بین‌المللی وزراء/ روسای مراجع ملی مبارزه با موادمخدر کشورهای منطقه با موضوع ارزیابی و تحولات وضعیت موادمخدر در منطقه" در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره برگزاری انتخابات شورایاریها در روز بیست و دوم اسفندماه، با بیان اینکه بحث انتخابات در کشور مسئله مهمی است و از الطاف الهی و برکت انقلاب اسلامی است که مردم خودشان در سطوح مختلف با حضور در عرصه انتخابات در تصمیم‌گیری‌ها شرکت می‌کنند افزود: شورایاری هم کمک به مدیریت شهری است و البته فقط در تهران جاری است و می‌شود از تجربیات حاصله استفاده و در مرحله دوم آن را به سایر استان‌ها تعمیم داد.

وزیر کشور با بیان اینکه در ابتدا وزارت کشور از نظر قانونی مجوز برگزاری چنین انتخاباتی را نداشت گفت: علی رغم این موضوع بنا به نظر رییس جمهور و دولت مبنی بر کمک به برگزاری انتخابات شورایاری‌ها و به علت اهمیت مساله، در دولت مصوب شد که وزارت کشور در اجرا و نظارت این انتخابات همکاری داشته باشد.

رحمانی فضلی افزود: به شهرداری و شورای شهر تهران اعلام کردیم و متولی نظارت و اجرا با مصوبه شورای شهر، متولی امرند و وزارت کشور در اجرا و نظارت همکاری می‌کند، درهمین راستا کمیته‌ای تشکیل شده که نماینده وزارت کشور هم در آن حضور دارد و آنجا تصمیم می گیرند چه زمانی انتخابات برگزار شود.

وی با بیان اینکه اگر شورا به نتیجه قابل اجرایی برسد ما کمک خواهیم کرد عنوان کرد: اگر هم تصمیمشان بر برگزاری انتخابات در 22 اسفند باشد ما مشکلی نداریم.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر درباره رویکرد اجتماعی مبارزه با مواد مخدر عنوان کرد: اولین نتیجه اتخاذ این رویکرد آن است که سطح اطلاع و آگاهی‌های مردم نسبت به مواد مخدر، آسیبهای ناشی از آن و روش‌های مقابله و کنترلش بالا رفته است. امسال در اکثر فیلم ها به نوعی به این مقوله پرداخته‌اند. فیلم سینمایی "نزدیک تر" را شخصا تماشا کردم که به خوبی به موضوع پرداخته بود.

رحمانی فضلی ادامه داد: اثر کار اجتماعی و فرهنگی در میان مدت مشخص می‌شود و اجتماعی کردن امر و محول کردن کار به مردم بسیار موثر است. 1.5 درصد مردم ایران مبتلابه مواد مخدرند و مدیریت این تعداد توسط 98.5 درصد مردم که پاک و سالمند کار دشواری نیست تنها مردم باید به اندازه کافی با وظایفشان آشنا شوند.

وی در ادامه ضمن اعلام اینکه در زمینه پیشگیری از شیوع مواد مخدر صنعتی واردات بسیاری از پیش سازها کاملا ممنوع شده است و به جد برخورد می‌کنیم گفت:‌ اسیدها، مواد اولیه دارویی چون سودافرین‌ها را با پروتکل‌های خاصی از تحت کنترل خارج کردیم که همکاری وزارت بهداشت در این زمینه خوب بوده است.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: یا به عنوان مثال تولید و واردات فسفر قرمز که در ساخت هرویین موثر بود را کاملا تحت مدیریت داریم. امسال هم تعداد انهدام واحدهای تولیدی مواد مخدر صنعتی زیاد شده است و هم میزان این مواد در بازار به شدت کاهش یافته به گونه ای که قیمت آنها بالا رفته است.

رحمانی فضلی افزود: با جدیت این موضوع را پیگیری می‌کنیم و بزودی ستاد جلسه‌ای با رئیس جمهور خواهد داشت که مجموعه‌ای از پیشنهادات در حوزه‌های مختلف را آماده کرده‌ایم و ارائه می کنیم.

وی درباره ارسال فهرستی از تجهیزات موادیاب به سازمان ملل گفت:‌ یکی دو مرتبه فهرست را ارسال کردیم اما آنها فهرست را با برخی استانداردها و شاخص‌های خود مقایسه می کنند و معمولا بعد از آن اعلام می کنند که این فهرست با شاخص‌های ما همخوانی ندارد و در واقع بهانه جویی می‌کنند. در ملاقات خصوصی که با فدوتوف، مدیراجرایی دفتر مقابله با جرم سازمان ملل متحد داشتیم از ما خواستند با کارشناسان آنها این فهرست تهیه شود که مشکلی پیش نیاید.

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: کمک‌های مالی این دفتر قابل ملاحظه نیست. در حوزه تجهیزات فنی هم به بهانه تحریم کمک نمی کنند اطلاعات و اخباری هم در اختیار ما قرار نمی‌دهند و اطلاعاتی هم ندارند. اما فدوتوف نگاه مثبتی به ایران دارد و گزارشات عملکرد خوبی ارائه داده است. از آنها خواسته‌ایم نقشه توزیع و پراکندگی مواد مخدر را در دنیا با نقشه تروریسم مقایسه کنند، همپوشانی دارد و یکی از منابع تامین سرمایه برای تروریستهاست و ظرف پنج سال گذشته جغرافیای تروریسم تا قلب اروپا پیش رفته است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین