کد خبر: ۲۸۴۹۸۵
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۶

کروکدیل های صنعتی در راه از بین بردن ذهن و جسم

رییس مرکز تحقیقات کاربردی پلیس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی گفت: ال اس دی که سال 78 نمونه های کمی از آن بصورت محدود در کشور مصرف می شد از قویترین ماده توهم زای دنیا به شمار می رود.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایرنا –دکتر تهمینه باهری روز شنبه در همایش تخصصی روسای پلیس مبارزه با مواد مخدر افزود: این ماده مخدر بسیار گران بوده و در قالب کاغذ با طعم های مختلف عرضه می شود.

وی ادامه داد: ال اس دی در قالب کاغذ های ده سانتی در پاکت های یکصد تکه ای قابل عرضه در کشورها بوده است البته این ماده به شکل قطره ای نیز وجود دارد که آن را بر روی قند می چکانند و 24 ساعت تاثیرات توهم زایی دارد. این ماده مخدر بین 100 تا 120 هزار تومان قیمت داشته و در یک بسته 300 تا 400 قطره موجود است که البته کار مبارزه پلیس با این ماده مخدر را سخت تر می کند.

باهری کروکدیل با اسم علمی دزومورفین را از دیگر مواد مخدر صنعتی نامبرد که در کشور روسیه مورد استفاده قرار می گیرد.

وی گفت: این ماده مخدر قسمت هایی از گوشت بدن افراد را از بین برده و مصرف کندگان آن بیش از یکسال زنده نمی مانند

به گفته وی تاکنون نمونه ای از مصرف آن در کشور با انجام آزمایش هایی در آزمایشگاه ها به تایید نرسیده است.

رییس مرکز تحقیقات کاربردی پلیس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی گفت: کانابینوأیتای سنتزی (حشیش صنعتی) از جمله مواد مخدری است که وارد کشور نشده اما در کشور ترکیه به شکل بسته ای شکیل مصرف می شود. این ماده مخدر به شکل پودر یا گیاه خشک شده که قدرت تواهم زایی دارد مورد مصرف قرار می گیرد.

باهری با اشاره به ماده مخدر گل گفت: این ماده مخدر از یک نوع شاهدانه تهیه شده که البته درصد مواد موثر آن بالاتر از شاهدانه های معمولی است بهمین نسبت خاصیت تواهم زایی آن بالاتر از شاهدانه های معمولی است.

وی گفت: نمونه ای از این ماده مخدر برای آزمایشگاه ارسال شد که گونه جدیدی از گیاه شاهدانه یافت شده است.

وی قارچ های جادویی را از دیگر مواد مخدر صنعتی عنوان کرد و گفت: از این ماده بصورت محدودی گزارش شده است که قدرت توهم زایی دارد و با ریختن در چای مورد مصرف قرار می گیرد اما هنوز مصرف آن شیوع نیافته است.

باهری با اشاره به مصرف ترامادول گفت: مصرف آن غیرقانونی نیست اما باید با تجویز پزشک مورد مصرف قررار گیرد

به گفته وی ترامادول در قالب قرص و کپسول بیشتر برای افرادی که شیشه یا هرویین مصرف می کنند بعنوان یک مکمل مورد استفاده قرار می گیرد.

وی با اشاره به گزار عملکرد آزمایشکاه استان ها در 10 ماهه امسال گفت: حدود سیزده هزار پرونده به مراجع قضایی توسط هفت آزمایشگاه بغییر از آزمایشگاه مرکزی ارجاع شده و حتی یک مورد پرونده رجوعی یا شکایت نداشته ایم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین