کد خبر: ۲۸۵۱۳۵
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۰

ابراز تاسف عارف از ممنوع‌التصویر شدن خاتمی

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اظهار تاسف از ممنوع التصویر شدن سید محمد خاتمی گفت: آقای خاتمی 8 سال رئیس جمهور این کشور بودند و دولت اصلاحات و شخص ایشان خدمات ارزنده‌ای به کشور داشتند. آقای خاتمی چهره‌ای خدوم و فرهنگی است و انشاءالله این موضوع اگر سوء تفاهمی بوده، رفع شود.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: محمدرضا عارف در جمع اصلاح طلبان کاشان راهبرد اصلی اصلاح‌طلبان در انتخابات آینده مجلس را مشارکت حداکثری مردم و کسب اکثریت کرسی‌های مجلس اعلام کرد.

به گزارش آفتاب به نقل از امید، مهم‌ترین محورهای سخنان عارف در پی می آید:

همه تحریم‌ها در زمان دولت آقای احمدی‌نژاد صورت گرفت و همه قطعنامه‌ها در زمان ایشان صادر شد البته در این جلسه چون بنا نیست به صورت یکطرفه قضاوت کنیم از ورود بیشتر به اینگونه مسائل پرهیز می‌کنم. این مسائل باید در مجامع دانشگاهی و با حضور دو طرف بحث شود.

همه دست اندرکاران انتخابات باید با توجه به فرمایشات رهبری مبنی بر حق الناس دانستن رأی مردم در چارچوب قانون عمل کنند.

یکی از راهبردهای اصلاح طلبان در کنار عقلانیت و اخلاق استفاده از خرد جمعی است، در مجلس آینده نیز مطمئنا باید از نظرات بزرگان اصلاحات استفاده شود.

در پاسخ به سوالی در خصوص ائتلاف با جریان ملی و مذهبی در انتخابات مجلس آینده: رویکرد تفکر اصلاحات روشن است رعایت خطوط قرمز، ارزش‌های انقلاب اسلامی و عمل در چارچوب قانون اساسی، در چارچوب این موارد زمینه همکاری و مشارکت با جریانات مختلف وجود دارد.

تیم مذاکره کننده هسته‌ای یکی از بهترین تیم‌های مذاکره کننده است که مورد حمایت رهبر معظم انقلاب و مردم قرار دارد. آقای ظریف که در رأس این تیم است فردی خبره و کار بلد است و انشاء الله مذاکرات در یک مرحله و برداشتن تحریم‌ها پیش می‌رود.

نسبت به برخورد‌های انحصارطلبانه رغیب اصلاحات انتقادات جدی داریم. تفکر اصلاح‌طلبی میانه‌ای با انحصارطلبی ندارد و به دنبال حذف غیر اصولی رقیب خود نیستیم.

دولت آقای روحانی وارث شرایط خاصی در کشور بوده است و نباید انتظار داشت که یک شبه مشکلات حل شود. انشاءالله رئیس جمهور به تمام تعهداتش وفادار است و به آن جامه عمل می‌پوشاند.

قوه قضائیه باید مسأله دادن پول به نمایندگان مجلس را بررسی و اطلاع‌رسانی کند. من در جایگاهی نیستم که در این خصوص قضاوتی داشته باشم.

باید مجلسی در شأن ملت ایران و با حضور متخصصین، جوانان و زنان تشکیل شود. در انتخابات آینده باید از هر نوع تکروی، سهم‌خواهی و گروه گرایی پرهیز شود و باید به دنبال اجماع کامل در داخل جبهه اصلاحات بود.

دولت اگر بخواهد برنامه‌های خود را عملیاتی کند باید احساس کند که مجلسی توانا، متخصص و همراه با خود دارد. البته مجلس همراه نافی انجام وظایف اصلی مجلس که همان نظارت بر عملکرد دولت است، نیست. ولی نظارت، به معنای مانع تراشی در برابر فعالیت دولت نیست.

اصلاح‌طلبی حافظ منافع ملی است و معتقد است که منافع ملی باید مبنای همه تصمیمات و جهت‌گیری‌ها باشد و بر منافع جناحی و گروهی ترجیح داشته باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین