کد خبر: ۲۸۵۹۶۲
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۸

عملیات آزادسازی تکریت آغاز شد

سرانجام نیروهایی که از چندین روز پیش برای انجام عملیات بزرگ آزادسازی تکریت آماده شده بودند، ساعتی پیش با فرمان مستقیم حیدرالعبادی نخست وزیرعراق که درمنطقه عملیاتی بسر می برد، به سمت مرکز استان صلاح الدین، ازمهمترین لانه های داعش درشمال عراق یورش بردند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: حیدر العبادی ، دراظهارات مستقم تلویزیونی ازمنطقه عملیاتی آغاز این عملیات را رسما اعلام کرد وگفت: این عملیات با مشارکت نیروهای ارتش، الحشد الشعبی وفرزندان صلاح الدین (عشایر) انجام می شود وانشاء الله خبر خوش آزادی تکریت وپاکسازی کل صلاح الدین را به ملت بزرگ عراق خواهیم داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، انتظار یک هفته ای هزاران نفر ازنیروهای ارتش، الحشد الشعبی، عشایر وپلیس فدرال عراق برای حرکت به سمت تکریت، غروب یکشنبه با فرمان مستقیم حیدرالعبادی نخست وزیر عراق که در منطقه عملیاتی بسر می برد، به پایان رسید و حمله بزرگ علیه داعش در شمال عراق آغاز شد.

گزارش خبرنگار ایرنا از منطقه حاکی است که از روز یکشنبه اهداف شناسایی شده، شامل مقرها و مراکز تجمع داعش زیر حملات توپخانه ای و خمپاره ای قرار گرفته بود و نیروهای عراقی از چند محور در انتظار صدور فرمان عملیات بودند. این نیروها شنبه شب را با برگزاری دعا و مناجات سپری کرده و تجهیزات خود را برای نبردی سخت آماده کرده بودند.

از بعد از ظهر یکشنبه با ورود برخی مقامات ارشد نظامی به خطوط مقدم ، مشخص شد که تا ساعت صفر زمان زیادی نمانده است.

از طرفی غروب هنگام خبر رسید که حیدرالعبادی نیز خود را به یکی از ستادهای اصلی عملیاتی در شمال سامرا رسانده است.

گزارش خبرنگار ما حاکی است عملیات از چند محور شروع شده و نیروها بصورت کاملا حساب شده در حال پیشروی به سمت مواضع داعش هستند.

در همین حال، کریم النوری سخنگوی نیروهای الحشد الشعبی لحظاتی پیش از آغاز عملیات به خبرنگار ما گفته بود که اهالی تکریت عمدتا شهر را تخلیه کرده و اکنون این شهر بطور کامل دراختیار داعش است .

وی افزود: مردم به درخواست نیروهای امنیتی برای تخلیه شهر پاسخ مثبت دادند اما در عین حال نیروهای عمل کننده درعملیات آزادسازی تکریت ، بگونه ای برنامه ریزی کرده اند تا به غیر نظامیان آسیب نرسد.

النوری درعین حال درپاسخ به برخی شایعات وجنگ روانی دشمن، به مردم منطقه اطمینان داد که نیروهای ارتش والحشدالشعبی، اهالی تکریت وعشایر را هدف قرار نخواهند داد.

درهمین حال وی گفت که عشایر وشخصیت های برجسته تکریت با نیروهای عراقی اعلام همبستگی کرده واز داعش و اعمال جنایت کارانه اش برائت جسته اند.

آنها گفته اند که درکنار نیروهای ارتش و الحشد الشعبی قرار خواهند داشت.

با پاکسازی کامل استان صلاح الدین که هدف اصلی عملیات جاری است، نیروهای عراقی عملا در استانه دروازه های تکریت قرار خواهند گرفت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین