کد خبر: ۲۸۶۲۲۵
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۶
تذکر پلیس به سایت های خبری و خبرگزاری ها

آمرمعروف قلابی، "اخاذ" از آب درآمد!

مرکز اطلاع رسانی پلیس پایتخت با تشریح جزئیات پرونده درگیری در یکی از خیابان های شمالی پایتخت که از سوی برخی رسانه ها "ضرب و شتم آمر به معروف" عنوان شده بود، از این دست از رسانه ها خواست از انتشار اخبار جعلی خودداری کنند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نیمه‌های دی ماه امسال بود که یکی از سایت‌های خبری با تیتری درشت خبر حمله و ضرب و شتم یک آمر به معروف را در تلکس خبری خود منتشر کرد. با توجه به حساسیت موضوع بلافاصله پلیس تهران بزرگ وارد عمل شده و تحقیقات خود را در این زمینه آغاز کرد و در این تحقیقات که از سوی ماموران پلیس تخصصی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ صورت گرفته بود، مشخص شد که ماجرا آنگونه هم که منتشر شده بود، نیست.

در خبر مذکور این رسانه‌ها و سایت‌ها آمده بود که "در نیمه های دی ماه امسال یک آمر به معروف که در یکی از خیابان‌های محدوده شمال تهران در حال تردد بوده، متوجه درگیری و ایجاد مزاحمت از سوی راننده یک دستگاه خودروی سواری برای یک زن جوان شده و بر همین اساس سعی می‌کند ضمن نجات زن جوان، او را از مهلکه دور کند که از سوی فرد مزاحم، مورد ضرب و جرح قرار گرفته و مجروح می شود."

در همین راستا، پرونده ای تشکیل و متعاقبا با توجه به حساسیت موضوع به پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ ارجاع شد و ماموران این یگان برای بررسی بیشتر وارد عمل می شوند.

در تحقیقات انجام شده از شاهدان عینی ماجرا مشخص شد که حدود ساعت سه عصر 14 دی ماه سه سرنشین یک دستگاه خودرو سفید رنگ با تک سرنشین یک خودروی سواری دیگر درگیری لفظی پیدا کرده و ناگهان راننده تک سرنشین خودرو با سلاح سرد به یکی از سه سرنشین خودروی سفید رنگ حمله کرده و وی را به شدت مجروح کرده است.

با گسترش تحقیقات، یکی از سرنشینان خودروی سفید رنگ شناسایی شده و برای تحقیقات به پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ دعوت شد که در بازجویی های انجام شده بیان داشت که همراه یکی از دوستانش در حال عبور از محله مذکور بوده است که صدای جیغ یک زن را شنیده و پس از رسیدن به محل درگیری فرد مضروب را می بیند که در حال کمک به یک زن جوان است که برای او مزاحمت ایجاد شده بود اما ناگهان از سوی راننده مزاحم مورد حمله قرار گرفته و مجروح شده است.

تا اینجا از ظاهر امر چنین بر می آید که ماجرا امر به معروف و کمک به زنی است که مورد مزاحمت قرار گرفته است اما در تحقیقات بعدی از سوی پلیس مشخص شد که اظهارات شاهدان ماجرا با گفته های فرد مضروب تناقض دارد که این امر ظن پلیس را بیشتر کرده و تحقیقات به صورت دقیق تر ادامه یافت.

تا اینکه مشخص شد فرد مضروب یا همان آمر قلابی با زنی که برای او مزاحمت ایجاد شده بود، از قبل آشنایی داشته اند و این مساله باعث شد پلیس پس از شناسایی طرفین درگیری آنها را برای تحقیقات بیشتر به پلیس امنیت عمومی منتقل کند.

اصل ماجرا چه بود؟

در تحقیقات و بازجویی های بعدی مشخص شد که خانم (ن - ت) با فرد مضروب (ا- خ) پنج سال قبل آشنایی داشته اند اما به خاطر اختلاف هایی که بین آنها پیش آمده این ارتباط قطع شده و پس از آن خانم مذکور با دوست آمر قلابی به نام (ع - خ) آشنا می شود و ارتباط می گیرد. این امر برای فرد مضروب گران تمام شده و در مدت زمانی که این 2 نفر با هم در ارتباط بوده است عکس هایی از آنها تهیه می کند و به این ترتیب با تهدید اینکه عکس ها را به خانواده زن جوان نشان می دهد اقدام به چند مرحله اخاذی از وی می کند و هر بار خانم (ن - ت) مبلغی را به عنوان حق السکوت به وی پرداخت می کند.

در تحقیقاتی که متعاقب این ماجرا انجام شد معلوم شد که ضارب و مضروب نیز از پیش با هم آشنایی داشته اند و درگیری میان آنها در خصوص امر به معروف نبوده است.

در همین زمینه، مرکز اطلاع رسانی پلیس تهران بزرگ، ضمن اعلام این موضوع که تحقیقات پلیس در خصوص کشف علت اصلی درگیری همچنان ادامه دارد اعلام کرد:؛ شایسته است سایت های خبری و خبرگزاری ها به منظور جلوگیری از تشویش اذهان عمومی و نظم در جامعه، اخباری از این دست را که در هاله ای از ابهام است و به نتیجه قطعی نرسیده، پیش از انتشار از پلیس استعلام کنند و پس از تایید صحت خبر، اقدام به انتشار آن کنند و از انتشار اخبار ناصحیح که به اعتبار خبرگزاری و سایت خبری خدشه وارد می کند، خودداری کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین