کد خبر: ۲۸۶۲۵۱
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۴

اسنودن در چه صورتی به آمریکا می‌رود؟

وکیل ادوارد اسنودن، مقاطعه‌کار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا گفت که چنانچه موکلش اطمینان داشته باشد که در آمریکا در دادگاهی عادلانه محاکمه خواهد شد، به آمریکا سفر می‌کند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به نقل از پایگاه خبری راشا تودی، آناتولی کوچرنا، وکیل ادوارد اسنودن امروز (سه‌شنبه) در جمع خبرنگاران گفت: اسنودن آماده است تا به آمریکا بازگردد اما این به شرطی است که وی در دادگاه عادل و منصف محاکمه شود.

وکیل اسنودن گفت که نامه ای از دادستان کل آمریکا دریافت کرده و در آن به وی اطمینان داده شده است که در صورت بازگشت و محاکمه موکلش در آمریکا وی با مجازات مرگ مواجه نخواهد شد.

کوچرنا گفت: بنابراین آنچه به ما تضمین داده شده است این است که اسنودن اعدام نمی‌شود و حرفی درباره برگزاری دادگاهی منصفانه به میان نیامده است.

از سوی دیگر این سخنان دادستان کل آمریکاست که طبق قانون هیچ قدرتی بر تصمیمات دادگاه ندارد.

وی با بیان اینکه به اظهارات برخی از کشورها مبنی بر آمادگی آنها برای پذیرش افشاگر آمریکایی اعتماد ندارد، تاکید کرد: گمان نمی‌کنم که به محض خروج اسنودن از روسیه، وی به سفارت آمریکا برود.

اسنودن که اجازه اقامت روسیه را دارد،‌ می‌تواند آزادانه به هر کشوری سفر کند اما هیچ تضمینی برای امنیت وی در خارج وجود ندارد. مشخص نیست که این حرف‌ها در عمل چگونه خواهد بود چراکه وی پاسپورت هیچ کشوری را ندارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین