کد خبر: ۲۸۶۲۹۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۴
ایران انعطاف‌های لازم برای اعتمادسازی را انجام داده است

آمادگی ایران برای اعلام توافق/ آسیب نتانیاهو به مذاکرات

یک کارشناس مسائل هسته‌ای گفت: اگر آمریکا حاضر باشد تحریم‌ها علیه ایران را به صورت یکجا لغو کند، ایران آمادگی دارد توافق نهایی را اعلام کند گرچه در این بین نتانیاهو هرآنچه در توانش هست، برای جلوگیری از توافق به کار خواهد بست.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس سیاسی: علی خرم، نماینده پیشین ایران در سازمان ملل، در ارزیابی مذاکرات ایران و گروه 1+5 در مونترو و سوئیس به خبرنگار «آفتاب» گفت: در توافق مهم این است که طرفین دیدگاه مشترک داشته باشند و بر اساس این دیدگاه مشترک مذاکره کنند. از نظر کارشناسی ایران و امریکا دارای دیدگاه مشترک هستند.

او با اشاره به اینکه ایران اعتقاد دارد انعطاف‌های مورد درخواست گروه 1+5 برای اعتمادسازی را انجام داده است، تاکید کرد: جمهوری اسلامی حالا منتظر انعطاف طرف مقابل برای لغو یکجای تحریم‌ها است.  

خرم در ادامه افزود: اگر امریکا حاضر باشد تحریم‌ها را لغو کند، ایران آمادگی دارد توافق را اعلام کند اما این به طرف امریکایی بستگی دارد؛ اینکه دولت اوباما تا چه حد قادر است به مخالفانش در کنگره و سنا تضمین بدهد که توان هسته‌ای ایران صلح‌آمیز است.

این تحلیلگر مسائل هسته‌ای با اشاره به برنامه سخنرانی‌ نتانیاهو در کنگره آمریکا، تصریح کرد: سخنان نخست‌وزیر اسرائیل به طور واضح برای تخریب روابط ایران و امریکا و هرتوافقی است که احتمالا بین ایران و 1+5 به نهایت می‌رسد. لذا باید انتظار داشت نتانیاهو هرچه در توانش هست انجام دهد.

او ادامه داد: نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بنا دارد اطلاعاتی را مطرح کند که بتواند نمانیدگان سنا و کنگره را نسبت به اوباما بدبین کند و در فضای داخلی ایران دولت را از طریق تندروها تحت فشار قرار دهد و این از این فشار بیاورند که امضا نشود. 

خرم در ادامه با تاکید بر اینکه اسرائیل با افشای توافقات محرمانه بین ایران و امریکا که از سوی امریکا در اختیارش گذاشته شده، علیه ایران و امریکا اقدام خواهد کرد، پذیرش پیشنهاد اوباما از سوی ایران را محتمل دانست و گفت:  اعتماد‌سازی برای اکثریت کشورهایی مانند ایران، به مدت 10 سال فرصت خوبی است. در صورتی که کارشناسی به این مسئله نگاه شود، مدت زمان 10 ساله برای اعتماد‌سازی از سوی ایران زمان کمتری به نسبت دیگر کشورها است. در این مدت ایران باید از انجام اقداماتی مانند غنی‌سازی بالای 5 درصد خودداری کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Germany
|
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۳
0
12
خواهشا شما هم در خفا كارى نكنيد چون ان دوره ها گذشته ابروى اىران و اىرانى را نبريد دنيا به صلح نياز دارد
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین