کد خبر: ۲۸۶۷۵۳
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۸

هشدار به مردم بندرعباس: در خانه بمانید!

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تاکید کرد: مردم بندرعباس با توجه به آلودگی شدید هوا از منازل خود خارج نشوند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: دکتر فاطمه نوروزیان روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: آلودگی هوا طبق اعلام هواشناسی هفت برابر حد مجاز است و این شرایط بسیار خطرناکی برای سلامت شهروندان است.

وی افزود: شهروندان در صورت لزوم برای خروج از منزل باید از ماسک های فیلتردار استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از ماسک های معمولی هیچ فایده ای ندارد، زیرا افراد با قرار دادن ماسک، هر از گاهی مجبور به تنفس عمیق می شوند که در صورت معمولی بودن ماسک ها، این تنفس های عمیق خود موجب ورود آلودگی بیشتری به بدن می گردد.

وی بیان داشت: در این شرایط که به شهروندان عادی توصیه می شود از خروج از منزل خودداری کنند و بیماران قلبی، ریوی، تنفسی، کودکان، زنان باردار و سالمندان به هیچ وجه نباید از خانه خارج شوند.

وی ادامه داد: این ریزگردها ممکن است عامل ایجاد بسیاری از بیماری های عفونی مجاری تنفسی، آسم، آلرژیک ، آلودگی های چشمی باشد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ابراز داشت: این ریزگردها در صورتی که حاوی عناصر فلزات سنگین باشند، عوارض خاص خود را خواهند داشت و ممکن است موجب ایجاد برخی سرطان ها باشد و از همین رو باید شهروندان مساله خارج نشدن از منزل را به شدت جدی بگیرند.

نوروزی ادامه داد: ما توصیه می کنیم در صورت تداوم وضعیت آلودگی هوا در بندرعباس، علاوه بر مدارس، دانشگاه ها و ادارات نیز تعطیل شوند.

به دنبال تشدید آلودگی هوا در استان و رسیدن آن به مرز بحرانی، مدارس بندرعباس در تمامی مقاطع در شیفت بعد ازظهر تعطیل شدند.

از صبح امروز شنبه هوای هرمزگان در بیشتر نقاط استان آلوده بوده و هم اکنون میزان ریزگردها به هفت برابر حد مجاز و استاندارد رسیده است.

میزان استاندارد ریزگردها در هر مترمکعب هوا 150 میکروگرم است که اکنون این میزان به بیش از یک هزار میکرو گرم در هر مترمکعب رسیده است.

گرد و غبار امروز که برای دومین بار در ماه جاری استان هرمزگان را فرا گرفته شبیه ریزگردهای خوزستان می باشد که از صبح امروز آسمان این استان را غبار آلود کرده و جلو دید افقی را گرفته است.

بیشتر مردم شهر بندرعباس از صبح امروز که بیدار شدند با این پدید مواجه شده و فکر می کردند هوا مه آلوده بوده ولی کم کم به بواسطه بوی تند خاک و تاریک شدن هوا و وارد شدن گرد و غبار از لابه لای در و پنجره ها به داخل ساختمانها دچار مشکلات تنفسی شدند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین