کد خبر: ۲۸۷۱۱۴
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۷

جیمزباندهای ژاپنی در راهند

"شینزو ابه" و حزب او (لیبرال دموکرات) درصددند تا مقدمات تاسیس دستگاه اطلاعاتی ژاپن در خارج از آن کشور را فراهم کنند که احتمالا مشابه سازمان جاسوسی اطلاعات خارجی بریتانیا (ام آی سیکس) خواهد بود.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش خرداد، شبکه خبری "راشا تودی" با ذکر این مورد که احتمالا بزودی باید شاهد اعزام "جیمزباند"های ژاپنی به نقاط مختلف جهان باشیم، می‌نویسد: "علیرغم آن که رسوایی‌های اخیر آژانس امنیت ملی امریکا تردیدها درباره استفاده از نیروهای اطلاعاتی را افزایش داده است اما شواهد نشان می‌دهند که توکیو قصد دارد آزادی عمل بیشتری در تعقیب دشمنانش داشته باشد. ابه نخست‌وزیر آن کشور سعی دارد تا به محدودیت‌های موجود در مسیر جلوگیری از دفاع جمعی و یا ارائه کمک نظامی به یک کشور متحد در زمان حمله نیروهای خارجی پایان دهد." 

راشاتودی این موضوع را از زمان پایان جنگ جهانی دوم بی‌سابقه دانسته و می‌نویسد: "70 سال پیش متفقین نه تنها دستگاه‌های نظامی بلکه سیستم امنیتی ژاپن را نیز از بین بردند به همین خاطر ژاپنی‌ها برای حفظ امنیت خود وابسته به کمک‌های امریکا بودند. اکنون این تفکر در میان زمامداران ژاپنی مطرح شده که آن کشور خود باید در مسیر دفاع از امنیتش گام بردارد." 

راشا تودی در ادامه اشاره کرده که به احتمال زیاد کشته شدن شهروندان ژاپنی توسط نیروهای داعش انگیزه اصلی دولت آن کشور برای تجدیدنظر در برنامه‌های امنیتی است. راشا تودی اشاره می‌کند که اکنون سازمان اطلاعات ژاپن بیش از 4400 پرسنل دارد که در میان وزارتخانه‌های مختلف از جمله آژانس پلیس ملی و وزارت دفاع و وزارت امور خارجه فعالیت می‌کنند و فاقد یک بازوی اطلاعاتی مخفی قوی در خارج از ژاپن است. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین