کد خبر: ۲۸۷۱۴۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۱

انتقاد شدید فرکی از شرایط فوتبال ایران

سرمربی تیم فوتبال سپاهان به شدت از وضع موجود برنامه ریزی و شرایط حاکم بر فوتبال ایران انتقاد کرد.فرکی در ادامه خاطر نشان کرد: اگر از چهارم مهر سال جاری تا نوزدهم آذر را نیز در نظر بگیریم، ما در مدت اشاره شده هر چهار روز، یک بازی و در مجموع یازده بازی انجام داده‌ایم. این چه نوع برنامه‌ریزی است که در 115 روز پنج بازی و در مدت 45 روز یازده بازی انجام می‌شود؟ چطور می‌خواهید بازیکن را تحت چنین شرایطی آماده نگه دارید؟
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: حسین فرکی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به برنامه‌ریزی لیگ برتر فوتبال ایران، اظهار کرد: آخرین بازی که سپاهان مقابل گسترش فولاد انجام داد نوزدهم آذر سال جاری بود و اگر پس از آن پانزدهم فروردین ماه سال 94 را که سپاهان برابر صبا به میدان خواهد رفت در نظر بگیریم در طی این 115 روز عنوان شده تنها چهار بازی برگزار کردیم.

وی ادامه داد: به طور میانگین تعداد بازی‌های تیم‌های لیگ برتری در طی مدت اشاره شده هر 23 روز یک بازی است.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان با انتقاد از روند حاکم در فوتبال ایران، اظهار کرد: کجای دنیا چنین اتفاقاتی برای فوتبالش رخ می‌دهد؟

فرکی در ادامه خاطر نشان کرد: اگر از چهارم مهر سال جاری تا نوزدهم آذر را نیز در نظر بگیریم، ما در مدت اشاره شده هر چهار روز، یک بازی و در مجموع یازده بازی انجام داده‌ایم. این چه نوع برنامه‌ریزی است که در 115 روز پنج بازی و در مدت 45 روز یازده بازی انجام می‌شود؟ چطور می‌خواهید بازیکن را تحت چنین شرایطی آماده نگه دارید؟

سرمربی تیم فوتبال سپاهان در ادامه با بیان این که در فوتبال ایران هر کسی به خودش فکر می‌کند و به گونه‌ای متفاوت تصمیم می‌گیرد، گفت: اگر خشتی کج گذاشته شود تا ثریا دیوارش کج بالا می‌رود. در فوتبال ایران تصمیماتی اشتباه گرفته می‌شود اما نکته جالب این است که بر روی همین تصمیمات اشتباه پافشاری شده و مرتبا آنها را تکرار می‌کنند. حتی برخی در این اشتباهات اعمال نفوذ کرده و به دنبال منافع شخصی خودشان هستند.

فرکی با اشاره به این که در فوتبال ایران قوانینی وجود دارد که مختص همین فوتبال است، خاطر نشان کرد: در لیگ برتر ایران اگر بازیکن سه کارت زرد بگیرد از بازی بعدی محروم می‌شود و پس از آن هم با دریافت دو کارت زرد از یک بازی دیگر محروم می‌شود. با چنین قوانینی بازیکن، مربی و باشگاه متضرر می‌شوند. در بسیاری از موارد کارت‌های غیر فنی به بازیکنان داده می‌شود در حالی که در فوتبال اروپا هر بازیکن با دریافت پنج کارت زرد از بازی بعدی تیمش محروم می‌شود.

وی همچنین با انتقاد از برنامه‌ریزی مربوط به تیم‌های ملی، عنوان کرد: اگر بخواهیم با برنامه‌ریزیهای انجام شده مخالفت کنیم و بازیکنان را در اختیار تیم ملی قرار ندهیم می‌گویند مخالف تیم ملی هستیم و اگر بخواهیم به تیم‌های ملی نیز بازیکن بدهیم خودمان متضرر می شویم و این در حالی است که ما همواره با تیم ملی همکاری و تعامل داشته‌ایم اما مسئولان باید یک بار قبول کنند که تصمیماتشان اشتباه است.

فرکی خاطر نشان کرد: هم اکنون وریا غفوری، احسان حاج صفی، مهدی شریفی، علی کریمی، مرادمند و فاضلی در تیم بزرگسالان و امید مشغول به فعالیت هستند. ما دو بازیکن سرباز داشته‌ایم که آنها را از ما گرفته‌اند و محرم نویدکیا هم مصدوم است. مگر یک تیم چقدر توان دارد که تا این حد پتانسیل‌هایش گرفته شود؟

سرمربی تیم فوتبال سپاهان ادامه داد: بازیکن ملی‌پوش ما پس از اردو مصدوم و بی کیفیت به تیم باشگاهی‌اش باز می‌گردد. ما چه زمانی می‌توانیم با تمامی نفرات در تیم باشگاهی‌مان کار کنیم؟ زمانی هم که وقت آزاد داشته باشیم دو بازی در لیگ برگزار می‌شود و پس از آن لیگ به تعطیلی می‌رود.

فرکی ادامه داد: سال گذشته من در همین زمان مشابه در فولاد خوزستان و در لیگ قهرمانان آسیا سرمربی بودم. همان زمان نیز اعلام کردم که برنامه‌ریزی انجام شده نادرست است و مربیان لیگ برتر ایران از این موضوع متضرر می‌شوند. ما در شرایط نرمال و عادی فوتبال بازی نمی‌کنیم و فوتبال حرفه‌ای نداریم و هر کس می‌خواهد یک تکه از این فوتبال را بردارد و ببرد.

وی همچنین به نتایج کسب شده سپاهان در پنج بازی اخیر اشاره کرد و گفت: اگر پنج بازی گذشته ما را آنالیز کنید می‌بینید که در هیچ یک از آنها حقمان شکست نبوده است. در بازی مقابل استقلال در حالی که نمایش بسیار خوبی داشتیم در دقیقه 2+90 گل خوردیم. در بازی مقابل نفت اشتباهات داوری در دقیقه 80 بازی منجر به تساوی دو تیم شد. پس از آن در بازی با ذوب آهن نیز در حالی که یک پنالتی به نفع آنها گرفته شد باید بازیکن پنالتی گیرنده دو کارته و اخراج می‌شد. در بازی با فولاد در حالی که شرایط سنگینی داشتیم توانستیم این بازی را ببریم. این در حالی است در بازی مقابل ملوان نیز تنها با یک اشتباه فردی گل خوردیم و موقعیت‌های گلزنی‌مان را یکی پس از دیگری از دست دادیم.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان ادامه داد: در هیچ یک از بازی‌های گذشته مستحق شکست نبوده‌ایم اما نتایج به گونه‌ای رقم خورده که نگران وضع موجود هستیم و باید آن را جبران کنیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
France
|
۱۹:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
0
0
مشکل تنها نظم بازیهای لیگ نیست.حسابهای مالی باشگاه ها هم چندان منظم نیست.تکلیف حق پخش تلویزیونی هم هنوز روشن نیست.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین