کد خبر: ۲۸۷۲۰۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۹

جایزه ۵ میلیون دلاری آمریکا برای پیدا کردن این فرد+عکس

در هشتمین سالگرد مفقود شدن «رابرت لویسنون» عامل «اف بی آی»، آمریکا برای هرگونه اطلاعاتی که به پیدا شدن و بازگشت او به خانه‌اش منتهی شود، ۵ میلیون دلار جایزه تعیین کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش خبرگزاری فارس، آمریکا روز دوشنبه (امروز) پاداش هرگونه کمک به آمریکا برای یافتن «رابرت لوینسون» مأمور سابق اف بی آی که هشت سال پیش در ایران ناپدید شده بود را از یک میلیون دلار به پنج میلیون دلار افزایش داد.

به گزارش رویترز، «جان کری» وزیر خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما از دولت جمهوری‌ اسلامی درخواست می‌کنیم تا با ما در خصوص تحقیقات در ارتباط با ناپدید شدن رابرت لوینسون همکاری کند به طوریکه ما بتوانیم تضمین کنیم که در سلامت به خانه بازگردد.

کری همچنین ادامه داد: با گذشت هر سال، خانواده لوینسون، درد نبود او را تحمل می‌کنم. زما آن رسیده که او به خانه بازگردد.

لوینسون تبعه آمریکایی و کارمند بازنشسته اف‌بی‌آی بوده که به گفته مقامات آمریکایی در مارس 2007 زمانی که برای یک سفر تجاری به ایران آمده بود، در جزیره کیش مفقود شده است. از آن زمان به جز ویدئویی که در سال 2010 و چند عکسی که در سال 2011 از وی منتشر شد، هیچ خبری از سرنوشت وی در دست نیست.


اف بی آی که مسوولیت تحقیق درباره ناپدید شدن لوینسون را برعهده دارد، در سال ۲۰۱۲ یک میلیون دلار پاداش برای هرگونه اطلاعاتی تعیین کرد که به بازگشت امن او به خانه‌اش منتهی شود ولی امروز چهار میلیون دلار دیگر به این جایزه اضافه کرد و در نهایت پاداش را به ۵ میلیون دلار افزایش داد.

هنوز هیچ گروهی مسئولیت ربوده شده لوینسون را بر عهده نگرفته است. اف‌بی‌آی در سال 2011 اعلام کرد اطلاعاتی به دست آورده است که نشان می‌دهد این فرد در محلی در جنوب غرب آسیا احتمالا در پاکستان یا افغانستان نگه داشته می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
فریبا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۹
0
0
از لباس نارنجی ش معلومه که اسیر داعشی ها شده!
فریبا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۹
0
0
با این اوضاع نابسامان سیاسی عجیبه که یک مامور بازنشسته اف بی آی واسه تجارت به کیش اومده!!!
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین