کد خبر: ۲۸۷۳۳۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۱
معاون استاندار آذربایجان غربی:

یک هزارو 500 میلیارد ریال اعتبار برای احیای دریاچه ارومیه ابلاغ شد

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی و نماینده ستاد ملی احیای دریاچه ارومیه در استان گفت: یک هزارو 500 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح های ستاد احیا در حوضه آبریز دریاچه ارومیه به این استان ابلاغ شد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری آذربایجان غربی، هادی بهادری روز سه شنبه در نخستین جلسه کمیته برنامه ریزی و مدیریت توزیع آب در شبکه آبیاری و زهکشی زرینه رود افزود: امید است 50 درصد از این اعتبار ابلاغی تا پایان سال تخصیص یابد.

وی اظهار کرد: آموزش روستاییان و کشاورزان در زمینه مباحث نوین در کشاورزی و مصرف آب، توسعه شبکه های آبیاری تحت فشار در باغ ها و مزارع، برق رسانی و نصب کنتورهای هوشمند حجمی در چاههای دارای پروانه و ساماندهی چاههای غیرمجاز و لایروبی انهار و رهاسازی آب از جمله اقدامات انجام شده توسط ستاد احیای دریاچه ارومیه در سال جاری است.

نماینده ستاد ملی احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی با بیان اینکه هفته آینده نخستین همایش چشم انداز طرح احیای دریاچه ارومیه در مهاباد برگزار می شود گفت: این همایش با هدف آشنا شدن جوامع محلی با موضوع اهمیت آب و فرهنگ سازی صرفه جویی در مصرف آب با حضور استاندار و مجری طرح احیای دریاچه ارومیه اجرا می شود.

بهادری افزود: همایش چشم انداز طرح احیای دریاچه ارومیه با هدف ترویج فرهنگ مدیریت مصرف آب در شهرستانهای شمالی و مرکزی استان نیز در ماههای آینده به صورت مستمر برگزار می شود.

کیومرث دانشجو مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی نیز در ادامه این جلسه گزارشی از وضعیت شبکه های آبیاری و زهکشی دشت زرینه رود میاندوآب ارائه کرد.

دریاچه ارومیه دومین دریاچه شور جهان است که در دو دهه گذشته دچار بحران کمبود آب شده و پهنه 5700 کیلومتری آن پنج تا 10 درصد باقی مانده است.

ستاد احیای دریاچه ارومیه با شروع به کار دولت یازدهم و با مسوولیت معاون اول رییس جمهوری تشکیل شده و فعالیت خود را آغاز کرده است.

هم اکنون ریزگردهای نمکی و شن های روان مهمترین تهدید زیست محیطی دریاچه ارومیه هستند که ضرورت برنامه ریزی برای پیشگیری از این تهدید در جلسات مختلف مورد بررسی قرار می گیرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Germany
|
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۹
0
0
تو رو خدا اين جمله را چاپ كنيد چرا براي احيائها درياچه أرومية اين همه تلاش اما براي لبان خشكيده هامون هيچ تلاشي نمي شود خدا لعنتتان كند اگر ذره اي اعتقاد به أزادي بيان داريد لطفا چاپ كنيد
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین