کد خبر: ۲۸۷۵۸۳
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۳

پرونده حمله به مطهری روی میز کمیسیون امنیت

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از پیگیری «حادثه شیراز» توسط این کمیسیون خبر داد که در پی آن عده‌ای به خودروی حامل علی مطهری در فرودگاه شیراز حمله کرده‌اند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: حسین سبحانی‌نیا در این رابطه گفت: این گونه موارد به عنوان اخلال در نظم عمومی و امنیت ملی بوده و کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نسبت به آن حساسیت دارد.

به گزارش سایت الف، وی تصریح کرد: «حادثه شیراز» جزو مواردی است که جا دارد در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بحث کنیم و آنجا تصمیم گیری شود، به ویژه از مسئولین ذیربط بازخواست می‌شود که آیا به وظیفه خودشان در این مورد (حادثه شیراز) یا موارد مشابه عمل کرده‌اند یا نه؟

سبحانی‌نیا در مورد اینکه برخی معتقدند اگر به پرونده «غائله قم» سریع رسیدگی می‌شد، ‌ چنین حوادثی رخ نمی‌داد، شما هم با این نظر موافقید؟ گفت: حتما موثر بود، در‌‌ همان یکی دو مرحله اولیه برخورد جدی و قانونی با افراد خاطی شود قطعا جلوی این هنجارشکنی‌ها گرفته می‌شود و افراد جایگاه خودشان را می‌دانند که نظام یک اصولی دارد و باید این اصول مورد توجه قرار گیرد چه از ناحیه گوینده و چه از ناحیه افرادی که این برخورد را ساماندهی می‌کنند.

نماینده مردم نیشابور تصریح کرد: متاسفانه ما مواردی داریم که بنا بود بررسی شود ولی دستگاه‌های مسئول به هر دلیلی آنجایی که باید ریشه‌یابی و اطلاع‌رسانی کرده و نتیجه را اعلام کنند، این کار صورت نگرفت.

همچنین کمال‌الدین پیرموذن نماینده مردم اردبیل در این رابطه به خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگارن گفت: بی‌تردید کسانی که به رفتارهای فرا قانونی و سلیقه‌ای عادت کرده‌اند ریشه در جریان حادثه ۲۲ بهمن قم و هتک حرمت به علی لاریجانی دارند که این افراد همواره برای خود یک حیطه اختیاراتی قائل‌اند و به واسطه آن در طلب قدرت گام برمی‌دارند.

عضو هیئت رییسه فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت افزود: اقدامات اخیر جریانات «خودسر» ریشه در اندیشه کسانی دارد که مبانی فکریشان افراطی‌گری و رادیکالیسم است. قوه قضاییه با رسیدگی به پرونده جریانات خود سر بی‌شک طومار این قبیل اقدامات که جلوه نورانی و محق نظام را زیر سوال می‌برند، را خواهد بست.

وی همچنین این قبیل اقدامات خودسر که امنیت و اقتدار کشور را به خطر می‌اندازد و خودسر علیه برخی مسئولین اغتشاشات می‌کنند، ضد ولایت‌فقیه خواند که از رهبری هم عبور کرده‌اند.

همچنین سبحانی‌نیا با بیان اینکه باید جلوی خودسری‌ها گرفته شود، اظهار داشت: اطلاع جدیدی از نتیجه پیگیری پرونده «غائله قم» ندارم که آیا به نتیجه رسیده است یا نه ولی بنا بود رسیدگی شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین