کد خبر: ۲۸۷۷۳۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۹

تشابه و تفاوت حمله کنندگان به علی مطهری و ترور گروهک فرقان

ترک همدانی، مصطفی - اگر گروهک فرقان قصد ترور کسی را بر اساس عقاید خویش داشتند ، ضمن عمل گرایی ، مسوولیت آنرا نیز بعهده می گرفتند. اما در ماجرای حمله خودسرها به دکتر علی مطهری ، آنها نه تنها صفت " ناشناسی" را برای خویش یدک کشیدند بلکه وجود پذیرش مسوولیت آنرا نیز نداشتند چرا که منتظر بودند شاید در چند روز آتی در تریبونی از آنها تقدیر شود و سپس نه تنها شناخته می گشتند بلکه مسولیت صفر تاصد ماجرا را با افتخار تمام می پذیرفتند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: علی مطهری نماینده مجلس شورای اسلامی توسط تعدادی خودسر ناشناس! مورد حمله قرار گرفت. پیش از این نیز زمزمه هایی برای ممانعت از حضور او در شیراز شنیده می شد.

ظاهر ماجرا نیز مبارزه با افکار واعمال  او بود. آنگاه که خبر این حمله را شنیدم و با پیگیری های بعدی متوجه چگونگی حمله وحشیانه با پاره آجر و سنگ و چوب و ...گردیدم که  اگر به خیر نمی گذشت ، اکنون باید مهیای برنامه بزرگداشت شهادت دکتر علی مطهری و محکومیت جریان خودسر می بودیم ، بی اختیار به یاد ترور استاد مرتضی مطهری افتادم. مگر ماجرای شهادت استاد مطهری چه بود؟

جمعي متشكل از 60 - 50 عضو و رهبري كه در اوج فعاليتش بيست ساله بود، همه آن چيزي بود كه يك گروهك انحرافي با نام فرقان را شكل مي داد. رهبر گروه «اكبر گودرزي» نام داشت كه اعضاي گروه خود را در مدت سه، چهار سال از بين دو سه جلسه به اصطلاح قرائت و تفسير قرآن در تهران انتخاب كرده بود. وي مطالبي را كه در طي اين جلسات تدريس مي كرد، گردآوري، تدوين و تكثير نمود.

وي نزديك سه، چهار سال، دروس مقدمات و قسمتي از سطح را در حوزه هاي علميه خوانسار، قم و تهران فرا گرفته بود و جلسات تفسيرش در مناطق مختلف تهران در نازي آباد، سلسبيل، مسجد خمسه در قلهك و جواديه و نيز مسجد فاطميه خزانه برگزار مي شد. گودرزي گروه فرقان را در درون همين جلسات قرآن تأسيس و رهبري كرد.

اين گروه براي صدور حكم اعدام براي هر كس كه تشخيص مي داد؛ مشكل چنداني نداشته و با تشكيل جلسات مختصري اقدام مي نمود. رهبر گروه گودرزي در جواب اين سوال كه مراحل ترور يك فرد از ابتدا تا انتها چگونه بوده است؟ مي گويد: «مسئول عمليات نظامي محمد متحدي بود. ايشان با من درباره افرادي كه تصميم مي گرفتيم ترور شوند، صحبت مي كرد و بعد با افرادي كه خودش با آنها تماس داشت، به اين تصميم لباس عمل مي پوشاند و در پايان كار اينجانب اعلاميه آن را مي نوشتم و به مسئول تبليغات و انتشارات مي دادم.»

هدف اولين اقدامات تروريستي، سپهبد قرني و استاد مطهري بود.

اما چرا مطهري انتخاب شد؟
فرقان معتقد بود كه انقلاب اسلامي مشابه نهضت تنباكو، مشروطيت و ملي شدن صنعت نفت است و اعتقاد داشت كه بعد از پيروزي انقلاب (انقلابي كه در اصالت آن و حركت واقعي مردم شكي وجود ندارد) روحانيت بدون خواست مردم به شكل كودتا به قدرت رسيده و به علت نداشتن تجربه كافي در امور اجرايي، نداشتن تخصص هاي دلازم در امور فني، مديريت و ارگان هاي كشوري از دخالت در اين گونه امور خودداري خواهد كرد و قهراً قشري كه بر سر كار خواهد آمد، سازمان هاي سياسي، ماركسيستي و احتمالاً ناسيوناليستي خواهد بود.

اولين عاملي كه فرقان را به رويارويي مسلحانه با جمهوري اسلامي كشاند، به تعبير خودشان قرباني شدن «ارزشهاي راستين تشيع سرخ علوي بود.» همچنين تلاش براي «آزاد ساختن علي از اسارت آخونديسم» عامل ديگر اين مبارزه قهرآميز معرفي شد!

خب تا اینجای ماجرا معلوم بود که اگر گروهک فرقان قصد ترور کسی را بر اساس عقاید خویش داشتند ، ضمن عمل گرایی ، مسوولیت آنرا نیز بعهده می گرفتند. اما در ماجرای حمله خودسرها به دکتر علی مطهری ، آنها نه تنها صفت " ناشناسی" را برای خویش یدک کشیدند بلکه وجود پذیرش مسوولیت آنرا نیز نداشتند چرا که منتظر بودند شاید در چند روز آتی در تریبونی از آنها تقدیر شود و سپس نه تنها شناخته می گشتند بلکه مسولیت صفر تاصد ماجرا را با افتخار تمام می پذیرفتند.

از سوی دیگر رفتار استانداری فارس نیز بسیار عجیب می نمود زیرا آنها مدعی بی خبری از ورود مطهری به شیراز بودند در حالیکه تعدادی از دانشجویان در فرودگاه منتظر بودند و این جای تاسف برای دستگاه اطلاعاتی استان برای بی خبری این ماجراست و خدای نکرده چنین نباشد که از بیم سرزنش تندروهای خودسر به دلیل سخنان احتمالی جنجالی مطهری ، خواسته باشند تا صورت مساله را پاک کنند و بگویند ما اساسا نه تنها مجوز ندادیم بلکه بی خبر بوده و علی مطهری شخصا و ناشناس وارد شیراز شده است!

همچنین  رهبر معظم انقلاب چه بسیار به  این افراد هشدار داده اند و چه بسیار هزینه های گزاف امنیتی و سیاسی و اجتماعی برای کشور بر جا نهاده اند . شاید این ماجرا بیشتر به کمک نهادهای امنیتی کشور بیاید تا مجبور به تحمل  خسارت های کلان نشویم.

مصطفی ترک همدانی

وکیل دادگستری

Hamedani_law@yahoo.com

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۲
0
4
این ها همان ... گروهک فرقان هستند
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین