کد خبر: ۲۸۷۸۶۴
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۲

بازداشت 8 مظنون به تروریسم در اسپانیا

وزارت کشور اسپانیا روز جمعه اعلام کرد که پلیس این کشور در ساعت های بامدادی امروز، 8 تن از اعضای یک شبکه تروریستی اسلامگرایان افراطی را در چندین شهر کشور دستگیر کرد .
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایرنا و به نقل از خبرگزاری افه، وزارت کشور در اطلاعیه ای ادامه داد که دستگیر شدگان ، دیگر افراد را به ارتکاب اقدامات تروریستی در اسپانیا و مشی با حملات مرتکب شده در دیگر کشورها تحریک می کردند .

افزون بر آن، این افراد داوطلبانی را انتخاب می کردند تا که آنها را از طریق آشنایان و افراد معرفی شده از سوی سازمان تروریستی مادر به سوریه و عراق اعزام کنند .

وزارتخانه افزود که این عملیات در حال حاضر ادامه دارد و پلیس در حال انجام بازرسی و گشت و جستجو ها در استان های بارسلونا و جیرونا (هر دو در ایالت کاتالونیا )، سیوداد رئال(مرکز) و استان آویلا (غرب ) است .

این عملیات در حالی صورت گرفته که 'پابلو روز' قاضی دادگستری ملی اسپانیا دیروز پنجشنبه برای دو تروریست دیگر که روز سه شنبه در شهر جنوبی سئوتا دستگیر شده بودند و به گفته وزارت کشور آماده اقدامات تروریستی در اسپانیا بودند ، حکم حبس بی قید و شرط اعلام کرد .

قاضی روز ، این دو تروریست را به اتهام تعلق به سازمان تروریستی و در اختیار داشتن غیر قانونی سلاح به حبس فرستاد .

از آغاز سال جاری میلادی، این سومین عملیات بزرگ ضد تروریستی در اسپانیا است که باید دستگیری های 4 نفر دیگر در روز 24 ژانویه (4 بهمن) در شهر سئوتا را به آن افزود .این چهار نفر که به گفته وزارت کشور بسیار افراطی و آموزش دیده بودند نیز آمادگی کامل برای بمب گذاری و اقدامات تروریستی در اسپانیا را داشتند .

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین