کد خبر: ۲۸۷۹۶۵
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۱

در سینما و تئاتر چه خبر است؟

نمایش "پرواز ایکار" کاری از گروه تئاتر "جم" به کارگردانی محمد حاتمی در سالن استاد ناظرزاده تماشاخانه ایرانشهر به روی صحنه می‌رود.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نمایشنامه این اثر بر اساس رمان " پروزا ایکار " نوشته رومن کنو توسط حسین پاکدل اقتباس و به نگارش درآمده به تهیه‌کنندگی حجت سیدعلیخانی تولید می‌شود.

طراحی صحنه آن را نیز خود محمد حاتمی برعهده دارد. این نمایش حال و هوای کمدی دارد و در قالب فانتزی اجرا می شود.

در این نمایش بازیگرانی چون کوروش تهامی ، امیرکاوه آهنین جان ، سینا رازانی ، آزاده صمدی ، روح اله کمانی ، تینو صالحی ، علیرضا مهران ، الهام دهقانی ، عماد سالکی ، پریسا فلاح زاده ، سامان مظلومی ، و محمد حاتمی ایفای نقش می‌کنند.

آهنگساز : بهرنگ معتمدی طراح لباس : هلیا شکری ، دستیار و برنامه ریز : هلیا کریمی ، منشی صحنه : نازیار عمرانی ، مدیر صحنه : پوریا اخوان ، محمد روحبخش مشاور رسانه و تبلیغات / عکاس : محمد وفائی از دیگر عومل این نمایش هستند

به گزارش روابط عمومی گروه این نمایش از هجدهم فروردین ماه هرروز به غیر از شنبه‌ها ساعت هجده و سی در سالن استاد ناظرزاده تماشاخانه ایرانشهر به روی صحنه می‌رود.

مسئول شورای مشورتی معاونت مناطق انجمن سینمای جوانان ایران منصوب شد

میردولت موسوی مدیر انجمن سینمای جوانان استان اردبیل از سوی فرید فرخنده‌کیش به عنوان مسئول شورای مشورتی معاونت امور مناطق و استان های انجمن منصوب شد.

در پی تشکیل شورای مشورتی معاونت مناطق و امور استان های انجمن سینمای جوانان ایران در راستای بررسی زیرساخت‌ها و شرایط دفاتر پنجاه و نه گانه انجمن سینمای جوانان ایران به جهت منطقه‌ای شدن مدیریت این دفاتر، میر دولت موسوی از سوی مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران به عنوان مسئول این شورای مشورتی منصوب شد.

گفتنی است این شورای مشورتی در شش ماه آینده مسئولیت خواهد داشت تا پتانسیل‌ها و زیرساخت های دفاتر انجمن را به منظور منطقه ای شدت مدیریت دفاتر بررسی و گزارش نماید.

اقدامی که باعث پذیرش مسئولیت از جانب نیروهای استانی و شهرستان ها در امور اجرایی کلان‌تر خواهد شد تا علاوه بر افزایش دانش هنرمندان بومی، بسترسازی جهت توسعه زیرساخت‌های فرهنگی و مدیریت فرهنگی نیز در استان ها صورت پذیرد.

با عملیاتی شدن سیاست چابک سازی ستاد مرکزی انجمن سینمای جوانان ایران و تخصیص بخشی از مسئولیت‌های مدیریتی و اجرایی به دفاتر انجمن در سراسر کشور، طرح ایجاد مدیریت مناطق انجمن سینمای جوانان ایران در دستور کار معاونت امور مناطق و استان های انجمن سینمای جوانان ایران قرار گرفته است.

از این رو در ماه گذشته محسن آقالر مدیر انجمن سینمای جوانان استان قزوین، سیروس ثنایی مدیر انجمن سینمای جوانان استان کردستان، محمدرضا بهشتی مدیر انجمن سینمای جوانان تهران، میردولت موسوی مدیر انجمن سینمای جوانان استان اردبیل، نادر معصومی مدیر انجمن سینمای جوانان استان گیلان با توجه به عملکرد و سوابق هنری و مدیریتی ایشان به عنوان اعضای این شورای مشورتی انتخاب شده‌اند.

میردولت موسوی متولد 1348 است و از سال 1365 با شرکت در دوره های آموزش فیلم سازی انجمن سینمای جوانان دفتر اردبیل همکاری خود را با انجمن سینمای جوانان ایران آغاز کرد.

تدریس دوره‌های آموزش فیلم سازی انجمن از سال 1368، معاونت انجمن سینمای جوانان، دفتر اردبیل از سال 1372 الی 1378، سرپرست انجمن سینمای جوانان دفتر اردبیل و مشکین شهر از سال 1378 الی 1387، کارشناس امور فرهنگی و آموزش انجمن سینمای جوانان ایران از سال 1387 الی 1390، مدیر انجمن سینمای جوانان استان اردبیل از سال 1393 تا کنون، مدیر گروه و مدرس فیلمسازی مرکز علمی کاربردی خبر اردبیل، تدریس در مرکز علمی آموزشی فرهنگ، هنر اردبیل و دانشگاه پیام نور اردبیل، تالیف چندین کتاب، مقاله و جزوات آموزشی دوره های آموزش فیلم سازی انجمن سینمای جوانان ایران و ساخت 54 فیلم کوتاه به عنوان نویسنده، کارگردان و تدوینگر از جمله فعالیت های وی است.

پیش‌فروش رام کردن زن سرکش

بلیط نمایش "رام کردن زن سرکش" به کارگردانی مریم کاظمی که از 15 فروردین ماه 1394 در سالن استاد ناظرزاده کرمانی اجرا می‌شود، از طریق سایت گیشه نت و تماشاخانه ایرانشهر پیش‌فروش خواهد شد.

"رام کردن زن سرکش" نوشته ویلیام شکسپیر و ترجمه کورش اسداللهی اولین بار در سی و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر اجرا و سه بازیگر اصلی آن کاندیدای جایزه بازیگری شده و دیپلم افتخار این جشنواره به حسین محب اهری تقدیم شد.

این نمایش کمدی موزیکال، این روزها با حضور حسین محب اهری ، کاظم هژیرآزاد،سید جواد زیتونی ، جواد اعرابی ،مریم کاظمی، حسین مزینانی ،سعید دشتی ،عماد سالکی ، پریسا فلاح زاده ، نازنین صفا ، حمید فتوحی ،حسام کلانتری ،سعید عابدی ،بهروز مهرعلیان، سعید قره داغلی ، عماد جاوید پور،مهراد زمانی ،میلاد رمضانی،مهدی رحیمی ،شیما میرمهدی، مهری کشوری ، حسین صفا ،پانته آ صفابخش، سهیلا پورعلی وحسن عسگری آخرین مراحل تمرین و آماده سازی را پشت سر می‌گذارد.

ثبت نام کلاس‌های فیلمسازی در فرهنگسراهای تهران


پنجمین جشنواره بین المللی فیلم شهر، در جهت برگزاری باشکوه تر بخش محله این رویداد سینمایی در نظر دارد کلاس‌های آموزشی کارگردانی، فیلمنامه نویسی و تصویربرداری را در فرهنگسراهای تهران برگزار کند.

به گزارش روابط عمومی پنجمین جشنواره بین المللی فیلم شهر، علاقمندان به فیلمسازی می توانند به صورت رایگان برای شرکت در کلاس های آموزشی فیلمسازی به فرهنگسراهای مناطق خود مراجعه کنند.

بر پایه این خبر؛ این کلاس‌ها از 20 فروردین سال 94 به مدت یک ماه برگزار می شود و در این کلاس ها دروس کارگردانی، فیلمنامه نویسی و تصویربرداری آموزش داده خواهد شد.

همچنین، در این خبر عنوان شد: بعد از اتمام دوره های آموزشی فیلمسازی، هنرجویان با هزینه جشنواره فیلم شهر، فیلم کوتاه خواهند ساخت و آثار تولید شده بعد از داوری، جوایزی را دریافت خواهند کرد.

شرکت در کلاس‌ها برای همه گروه های سنی آزاد است و مهلت ثبت نام تا پایان فروردین ماه 94 خواهد بود.

شایان ذکر است، پنجمین جشنواره بین المللی فیلم شهر توسط سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از 3 تا 12 خردادماه به دبیری سیاوش حقیقی در تهران برگزار خواهد شد.

اختتامیه نمایش " مَلی "در خانه موزه استاد انتظامی

دو اجرای شب پایانی نمایش کمدی " مَلی " در خانه موزه استاد انتظامی با حضور هنرمندانی پون محمود کلاری ، منیژه حکمت ، آروند دشت آرای ، رضا ثروتی ، آیدین الفت و... تقدیم شد.

نمایش " مَلی " در سی شب اجرای خود توانست در سالن 90 نفره خانه موزه استاد انتظامی میزبان 2400 تماشاگر شود.

پایان اجرای نمایش « مائوزر» در تالار چهارسو

نمایش « مائوزر» جمعه شب 22 اسفند ماه به اجرای خود در تالار چهارسو پایان داد.

ناصر حسینی مهر کارگردان نمایش « مائوزر» بعد از پایان اجرای این اثر نمایشی با حضور در صحنه ضمن تقدیر از مدیریت و کارکنان مجموعه تئاتر شهر در طول اجراهای این اثر نمایشی گفت: این دوستانی که در این اجرا به عنوان بازیگر همراه من بودند از بین 300 نفر انتخاب شدند که به نظر من از بهترین های بازیگری نسل جوان تئاتر ما هستند و من در یک زمان شش ماهه همراه آنان از هنر تئاتر لذت بردم .

وی ادامه داد: ما در طول این مدت نمایشنامه‌ای را از یک نویسنده روی صحنه بردیم که همواره دغدغه‌های اجتماعی داشت. هاینر مولر تاریخ نگاری نمی کرد. او زمانه خود را نقد می‌کرد که این نمایشنامه هم از قاعده هایی که او پیروی می کرد مستثنا نبود و من افتخار می کنم که در کنار بازیگران جوان نمایش مائوزر یک اثر نمایشی را در تالار چهارسو روی صحنه بردم.

این کارگردان تئاتر بیان کرد: من 22 سال خارج از ایران زندگی می‌کردم و وقتی بعد از مدتی به ایران آمدم متوجه شدم یک سرمایه پنهانی که همان نسل جوان است در مقابل درهای بسته قرار دارند و متاسفانه فرمان دست کسانی است که دوست ندارند به هیچ وجه آن را رها کنند. در حالیکه این افراد باید بدانند دیگر نوبت این جوانان است که باید محرومیت را پشت سر بگذارند و با پتانسیل بالای خود روی صحنه تئاتر بدرخشند.

حسینی مهر در بخش دیگری از صحبتهای خود تصریح کرد: معمولا از دیر باز این رویه وجود داشت که کسی در ماه اسفند به تئاتر نمی‌رود به همین جهت بسیاری از گروهها اسفند ماه را برای اجرای عمومی خود انتخاب نمی کردند، اما ما می دانستیم تماشاگران فرهیخته ای مانند شما در این اجرا همراه ما هستند و من مطمئن هستم اگر در عید هم اجرا می رفتیم باز هم تماشاگر داشتیم.

وی افزود: خوشبختانه ما در هر شب اجرا شاهد جمعیت پرشوری بودیم و این حضور نشان دهنده یک نکته است که تماشاگر ما خوب را از بد تشخیص می دهد و همین موضوع باعث شوق ماست، باعث پرانرژی‌تر شدن ما برای کارهای بعدی است که امیدوارم بتوانیم در آینده ای نزدیک نیز در خدمت شما تماشاگران فهیم باشیم.

کارگردان نمایش « مائوزر» در بخش پایانی صحبتهای خود گفت: سنت ما در پایان هر اجرا این بود که استادی را دعوت می ‌ردیم تا «بساط» ما را از روی صحنه تئاتر جمع کند اما این بار به پیشنهاد گروه بازیگران ایده دیگری داریم . اینکه دوست داریم یکی از شما تماشاگران امشب ما را رهسپار خانه هایمان کند.

بر اساس این گزارش یکی از تماشاگرانی که چهارمرتبه موفق به دیدن نمایش « مائوزر» شده بود به دعوت ناصر حسینی مهر روی صحنه آمد و پایان اجراهای عمومی این اثر نمایشی را اعلام کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین