کد خبر: ۲۸۸۰۹۸
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۲
تندروهای داخلی از نامه سناتورهای آمریکایی خوشحال‌اند

انتظار می‌رود در عید توافق‌نامه هسته‌ای تهیه و تنظیم شود

با این همه مذاکرات در حال انجام است و گروه 1+5 به نمایندگی از جامعه بین‌المللی مذاکرات را ادامه می‌دهند. از طرفی این مذاکرات به پیشرفت‌های محسوسی دست یافته است و انتظار می‌رود در ایام عید نیز موافقت‌نامه قابل قبولی تهیه و تنظیم شود.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس سیاسی: یک کارشناس مسائل هسته ای گفت: تندروهای داخلی در ایران از نامه سناتورهای آمریکایی به رهبر انقلاب خوشحال شدند.

داوود هرمیداس باوند در گفت‌وگو با آفتاب در واکنش به یادداشت روزنامه کیهان تحت عنوان «توافق مذاکرات هسته‌ای محال است» گفت: موضع روزنامه کیهان مشخص است و البته در شرایط فعلی کسی این موضع را جدی نمی‌گیرد.


او در ادامه افزود: با این همه مذاکرات در حال انجام است و گروه 1+5 به نمایندگی از جامعه بین‌المللی مذاکرات را ادامه می‌دهند. از طرفی این مذاکرات به پیشرفت‌های محسوسی دست یافته است و انتظار می‌رود در ایام عید نیز موافقت‌نامه قابل قبولی تهیه و تنظیم شود.

این کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به نامه هفت سناتور آمریکایی به مقامات ایران، اضافه کرد: این نامه در حقوق بین‌المللی بنیان حقوقی ندارد زیرا به موجب کنوانسیون جانشینی دولت‌ها، هر دولتی ملزم به رعایت معاهدات و تعهدات دولت قبلی است.

باوند تشریح کرد: در صورت توافق، شورای امنیت ملزم است قطعنامه‌ای دایر به لغو تحریم‌ها صادر کند که البته همه کشورهای عضو من‌جمله آمریکا ملزم به پایبندی به مصوبات این شورا هستند. تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا علیه ایران که از سوی دولت و کنگره وضع و اعمال شد‌ه‌اند هم به‌گونه‌ای متفاوت رفع خواهند شد. دولت که ملزم به اجرای قطعنامه شورای امنیت است و کنگره هم در بازه زمانی طولانی‌تر اقدام به لغو تحریم‌ها خواهد کرد.

این کارشناس مسائل هسته‌ای در پاسخ به این سوال که چرا به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته‌ای از سوی برخی جریان‌ها محال خوانده می‌شود، گفت: برخی به دنبال منافع جناحی هستند و می‌خواهند از فضایی مشابه هشت سال دوران احمدی‌نژاد برای اختلاس‌های نجومی و دور زدن تحریم‌ها استفاده کنند. بر اساس نظر اقلیتی که اینگونه فکر می‌کنند، ایجاد فضای بحرانی به ساخت دشمن فرضی کمک می‌کند.

او در پایان تاکید کرد: تندروهای داخلی نمی‌توانند بخشی از واقعیات مربوط به مذاکرات را کتمان کنند، هرچند که از نامه سناتورهای امریکایی به رهبر انقلاب خوشحال شدند. با این همه تلاش می‌کنند موضع بی‌طرف اتخاذ کنند اما در نهایت در مقابل به نتیجه رسیدن مذاکرات موضع منفی دارند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۵
گهرخاني
|
Germany
|
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
0
25
روزنامه كيهان و سردبيرش با هرچيزي كه به نفع ملت ايران باشد مخالف است .
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
21
1
من موضوع هسته ای را از خیلی سایتا از جمله سایت شما دنبال میکنم:

1- شما موضوعی را مطرح کردید و شدیدا کوبیدید و ان هم موضوع دلواپسان است که جدیدا با دلواپسان آمریکایی یکی کردید .

2- ...

3- خوب میدانید و میدانیم بقای سیاسی شما به روند مذاکرات وابسته شده که این هم از اشتباهات فاحش شماست. پس سعی نکنید به حداقلها راضی شوید که مردم راضی نمی شوند.

4- چه خبر از معیشت مردم که قرار بود صد روزه درست بشه؟ خخخ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
نه وضعیت ملت خوب نشده ولی بدتر هم نشده.
شما که از بدبختی ملت خوشحالی
پس...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
0
6
این دلواپسان نگران منافع خودشان وجناحشان هستند نه منافع ملت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
0
3
مردم در اثر تحریم ها نان شب ندارند این اقایون دلواپس منافعشون هستند .
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین