کد خبر: ۲۸۸۱۳۳
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۷
در دیدار فرستاده ویژه رییس جمهوری اندونزی:

روحانی:ایران از گسترش روابط اقتصادی با اندونزی استقبال می‌کند

رییس جمهوری با اشاره به اینکه ایران و اندونزی در مبارزه با تروریسم و افراطی‌گری بهای بسیاری پرداخته‌اند، گفت: تهران و جاکارتا در دنیای پرآشوب کنونی می توانند معرف اسلام واقعی و معتدلی باشند که در برابر پدیده شوم تروریسم و خشونت قرار دارد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری روز یکشنبه در دیدار «علوی شهاب» فرستاده ویژه رییس جمهوری اندونزی تاکید کرد: ایران و اندونزی به عنوان دو کشور اسلامی و آسیایی و عضو مجامع بین المللی نظیر جنبش عدم تعهد و سازمان همکاری اسلامی می توانند با اتکا به اشتراکات خود نقش بسزایی در پیشبرد مسایل منطقه ای و بین المللی ایفا کنند.

رییس جمهوری با بیان جایگاه اندونزی به عنوان پرجمعیت ترین کشور اسلامی و علاقه مندی ایران برای گسترش همه جانبه مناسبات با این کشور دوست و برادر ، ابراز امیدواری کرد که با توجه به زمینه های مشترک فرهنگی میان دولت ملت ، همکاری های دو کشور دوست بیش از پیش گسترش یابد.

روحانی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران از گسترش روابط اقتصادی میان دو کشور استقبال می کند، گفت : تهران و جاکارتا در زمینه فرهنگی و سیاسی بخاطر فرهنگ اسلام و دیدگاه های یکسان در مبارزه با استکبار به یکدیگر نزدیک هستند و می توانند در روابط خود افق های روشن تری را ترسیم کنند.

رییس جمهوری همچنین ضمن یادآوری گستره کشورهای اسلامی از غرب آفریقا تا شرق آسیا ، از دعوت رسمی رییس جمهوری اندونزی برای سفر به این کشور و حضور در مراسم شصتمین سالگرد تاسیس کنفرانس کشورهای آسیایی و افریقایی قدردانی کرد.

علوی شهاب ، فرستاده ویژه رییس جمهوری اندونزی نیز در این دیدار با تسلیم دعوتنامه رییس جمهوری کشورش به دکتر روحانی برای حضور در مراسمی که به مناسبت تاسیس کنفرانس کشورهای آسیایی و افریقایی در جاکارتا خواهد شد، گفت: هدف این کنفرانس ، احیای روحیه همکاری ، دوستی و تقویت اهداف کشورهای عضو در استفاده از تجارب برای مقابله با چالش ها است.

وی با تاکید بر اینکه مردم اندونزی عاشق انقلاب اسلامی ایران و ملتی هستند که در برابر استکبار و هژمونی قدرت های بزرگ ایستادگی کرده و می کند، آمادگی کشورش برای گسترش مناسبات فیمابین را خاطرنشان ساخت.

فرستاده ویژه رییس جمهوری اندونزی با اظهار امیدواری نسبت به حل و فصل نهایی پرونده مذاکرات هسته ای با ۱+۵ گفت : شرکت های بزرگ اندونزی علاقه مند به حضور هرچه فعال تر در ایران هستند.

علوی شهاب همچنین ضرورت معرفی اسلام معتدل و بدور از افراطی گری به افکار عمومی را یاد آور شد و با تحسین از رییس جمهوری کشورمان در نگارش کتابی در معرفی تعالیم و چهره واقعی اسلام تصریح کرد : امیدوارم این کتاب به زودی در اندونزی ترجمه و منتشر شود چرا که باید در جهت تقریب مذاهب اسلامی تلاش کرد و اندونزی آماده است در کنار ایران منادی اسلامی باشد که در آن اعتدال و مقابله با افراطی گری لحاظ شده باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین