کد خبر: ۲۸۸۷۷۰
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۸
معاون امنیتی وزارت کشور خبر داد:

صدور دستور احضار و جلب عوامل حادثه شیراز

معاون امنیتی وزارت کشور با بیان این‌که «تاکنون پانزده نفر از عوامل حادثه شیراز شناسایی شده‌اند»، گفت که از سوی دادستانی شیراز دستورات اولیه قضایی مبنی بر احضار و جلب این افراد صادر شده است.
آفتاب‌‌نیوز : حسین ذوالفقاری در گفت‌وگو با ایسنا، در این‌باره اظهار کرد: در بحث شیراز بررسی‌های‌مان را به صورت همه‌جانبه انجام داد‌ه‌ایم و همه ابعاد قضیه در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: در شورای تامین استان فارس نیز حضور پیدا کردیم و در آن‌جا هم یک تیم مرکب از فرمانده نیروی انتظامی استان، مدیرکل اطلاعات استان و فرمانده سپاه استان زیر نظر دادستان شیراز تشکیل شد تا هر کدام از این دستگاه‌ها کار شناسایی را انجام دهند و اطلاعات خود را با مستندات اعم از فیلم و عکس در اختیار دادستان قرار دهند و دادستانی هم با بررسی مدارک و مستندات، افرادی که اقدام خلاف قانون داشته‌اند را تحت تعقیب قرار دهد.

وی افزود: تاکنون نیروی انتظامی، اداره کل اطلاعات و سپاه استان اسامی تعدادی از افرادی را که در محل واقعه حضور داشته‌اند را تهیه کرده‌اند و در اختیار دادستان قرار داده‌اند و دادستانی نیز دستورات اولیه قضایی را صادر کرده است.

معاون امنیتی وزارت کشور گفت: رییس شورای تامین استان فارس در حال پیگیری است تا با هماهنگی کامل با دیگر اعضای شورای تامین، اقدامات قانونی صورت گیرد و ما نیز همزمان در حال تکمیل گزارش خود هستیم.

وی گفت: گزارش ما درباره این حادثه شامل سه مرحله اعم از قبل از ورود آقای مطهری به شیراز، از زمان ورود تا خروج ایشان و اقدامات بعد از واقعه تاکنون است که طی آن مجموعه اقدامات دستگاه‌های مسئول، نقاط قوت و ضعف و جمع‌بندی راجع به ریشه‌های بروز این حادثه و عوامل ذی‌مدخل را اعلام خواهیم کرد.

وی با بیان این‌که «پیگیری قانونی در استان و بررسی میدانی تیم تعیین شده توسط وزارت کشور به صورت همزمان در حال انجام است»، گفت: سپاه، اداره اطلاعات و نیروی انتظامی استان هر کدام یک لیست از افرادی که شناسایی شده را اعلام کرده‌اند که تا این لحظه مجموعا هویت حدود پانزده نفر معلوم شده و در اختیار دادستان قرار داده شده است و دادستان هم دستورات اولیه مبنی بر احضار و جلب را صادر کرده است.

معاون امنیتی وزارت کشور در پایان گفت که تاکنون کسی در رابطه با حادثه شیراز کسی بازداشت نشده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین