کد خبر: ۲۸۸۸۹۵
تاریخ انتشار : ۲۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۶

مجازات فردی که به کاخ سفید نفوذ کرده بود تعیین شد

دادگاه فدرال واشنگتن در پایگاه اینترنتی خود اعلام کرد مظنون مجهز به سلاح سرد که به کاخ سفید نفوذ کرده بود، احتمالا به دوازده تا هجده ماه حبس و جریمه نقدی محکوم خواهد شد.
آفتاب‌‌نیوز : طبق اعلام دادگاه فدرال واشنگتن، عمر گونزالز تا زمان حکم نهایی پرونده خود که هشتم ژوئن صادر خواهد شد، در بازداشت خواهد ماند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، عمر گونزالز این هفته در دادگاهی در واشنگتن به جرم خود مبنی بر ورود غیرقانونی به یک ساختمان دولتی محافظت شده و به همراه داشتن یک سلاح خطرناک اعتراف کرد.

سپتامبر گذشته عمر گونزالز، نظامی چهل و سه ساله پیشین آمریکایی در حالی که چاقویی در جیب داشت، از نرده های بخش شمالی کاخ سفید وارد محوطه کاخ شد، به سرعت یک مسافت تقریبا شصت متری را در محوطه کاخ طی کرد و از ورودی اصلی طبقه همکف کاخ سفید وارد ساختمان اصلی اقامتگاه رئیس جمهور آمریکا شد. پس از آن نیز چندین راهرو کاخ سفید را دوان دوان طی کرد تا این که نیروهای امنیتی او را دستگیر کردند.

این مظنون جمعه پیش در برابر رزماری کولییر، قاضی فدرال واشنگتن، به جرم خود مبنی بر ورود غیرقانونی به یک ساختمان محافظت شده و به همراه داشتن یک سلاح سرد اعتراف کرد. وی همچنین اعتراف کرد که با ماموران سرویس مخفی مسئول نظارت و تامین امنیت کاخ سفید درگیر شده است.

منابع آگاه در دستگاه قضایی آمریکا نیز اعلام کردند گونزالز با خطر محکومیت حبس دوازده تا هجده ماه و جریمه ای بین سه هزار تا سی هزار دلار روبرو است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، زمانی که این نظامی سبق به کاخ سفید نفوذ کرد، رئیس جمهور آمریکا و خانواده اش بلافاصله کاخ را ترک کردند اما این ماجرا بحث ها و مشاجراتی درباره شکاف هایی که در سازوکار امنیتی کاخ سفید وجود دارد، برانگیخت. در پی این حادثه، تحقیقاتی برای مشخص شدن انگیزه های مظنون و نقایص امنیتی در کاخ سفید آغاز شد و مدیر سرویس مخفی مسئول تامین امنیت کاخ سفید نیز که یک زن بود، استعفا کرد.

سرویس مخفی که وابسته به وزارت دادگستری این کشور است مسئولیت حفاظت از مسئولان عالی رتبه آمریکا از جمله رئیس جمهور را بر عهده دارد. ماه گذشته باراک اوباما، جوزف کلانسی را به جای مدیر مستعفی سرویس های مخفی کاخ سفید انتخاب کرد. کلانسی نفوذ گونزالز به کاخ سفید را مسئله ای نابخشودنی توصیف کرده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین