کد خبر: ۲۸۸۹۸۳
تاریخ انتشار : ۲۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۶

واکنش ظریف به نگرانی‌کشورهای‌منطقه از توافق

وزیر امور خارجه ایران در مصاحبه‌ای گفت که نگرانی کشورهای منطقه از توافق هسته‌ای ایران و غرب توجیهی ندارد.
آفتاب‌‌نیوز : محمد جواد ظریف تصریح کرد: برخی از کشورهای منطقه که توافق هسته ای ایران و غرب را مخالف منافع خود می دانند، باید به درستی بیندیشند که منافع ملل منطقه در چیست.

وزیر خارجه کشورمان به خبرنگار العالم گفت: دلیلی برای نگرانی بعضی از همسایگان نمی بینم و دولت هایی که از این توافق ابراز نگرانی می کنند، باید در مواضع و دیدگاه های خود تجدیدنظر کنند.

مذاکرات هسته‌ای بین ایران و گروه 1+5 در لوزان که عمدتا به مذاکره میان دیپلمات‌های ایران و آمریکایی گذشت امروز (جمعه) پایان یافت.

سید عباس عراقچی، مذاکره کننده ارشد کشورمان، گفت: "طی چند روز گذشته مذاکرات بسیار جدی و فشرده‌ای بین هیات‌های ایران و ١+٥ صورت گرفته است. اکنون زمانی است که نیاز به رایزنی‌ها و هماهنگی‌های بیشتری وجود دارد و به همین منظور وزرای خارجه آمریکا و کشورهای اروپایی فردا در برلین دیدار خواهند کرد و سپس بعد از نوروز و تحویل سال جدید مذاکرات مجددا از چهارشنبه 5 فروردین ماه 94 از سرگرفته خواهد شد."

مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 از 24 اسفند در لوزان، سوئیس، آغاز شده و تا امروز (جمعه) ادامه داشت.

در این دور از مذاکرات به مانند گفتگوهای پیشین دیدار‌های بین دیپلمات‌های ایرانی و آمریکایی بخش اعظمی از دیدارها را به خود اختصاص داده بودند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین