کد خبر: ۲۸۸۹۹۹
تاریخ انتشار : ۲۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۳

ادامه سنگ اندازی کنگره آمریکا/بودجه «مذاکرات خطرناک با ایران» قطع شود

مانع تراشی کنگره آمریکا در مسیر مذاکرات هسته ای ادامه دارد به طوری که این بار دو عضو کنگره در نامه ای به مقام های کمیته تخصیص بودجه مجلس نمایندگان، درخواست کرده اند بودجه مذاکرات هسته ای که آنها آن را «مذاکرات خطرناک با ایران» توصیف کردند، قطع شود.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اینترنتی «امریکن فری بیکن»، «پیتر روسکام» (نماینده جمهوریخواه ایالت ایلینویز) و «لی زلدین» (نماینده جمهوریخواه نیویورک) در نامه ای که سه شنبه آینده برای رهبران کمیته تخصیص بودجه و کمیته فرعی مربوط به فعالیت های خارجی ارسال خواهد شد، توصیه کردند که بودجه مربوط به «شرکت آمریکا در مذاکرات خطرناک 1+5 با ایران» در سال مالی 2016 بطور کامل قطع شود.

در صورت عملی شدن این پیشنهاد، بودجه دولتی برای سفر مقام های دولت اوباما و اقامت آنان در هتلها و هرگونه مخارج دیگر مرتبط با مذاکرات قطع می شود.

این دو عضو مجلس نمایندگان آمریکا در نامه خود نسبت به آنچه امتیازهای دولت اوباما از جمله باقیماندن زیرساخت های هسته ای ایران دانسته اند ابراز نگرانی کرده اند.

در این نامه آمده است:«پس از دو بار تمدید مذاکرات و میلیاردها دلاری که از محل رفع تحریمها نصیب ایران شده و با آشکار شدن توافقی که برنامه هسته ای ایران را بر نمی چیند، آمریکا باید این مذاکرات را ترک کند تا زمانی که تهران آماده دادن امتیازهای معنادار باشد.»

نویسندگان این نامه ادعا کردند: «در این مرحله به نظر می رسد که ایران بیش از آنکه درصدد مذاکره با حسن نیت باشد، به دنبال خرید زمان برای پیش بردن برنامه هسته ای خود است.»

به گزارش ایرنا، به دنبال جنجال ناشی از نامه 47 سناتور جمهوریخواه، پیش از این پایگاه خبری «المانیتور» نیز از تلاش تازه دو نماینده مجلس آمریکا برای جمع آوری امضاء برای یک نامه دیگر علیه مذاکرات هسته ای، این بار با مشارکت قانونگذاران اروپایی خبر داده بود.

شماری از قانونگذاران آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان با انتشار نامه ای بی سابقه به سران کشورهای خود هشدار دادند که «توافق بد با ایران به طور حتم منجر به تحریم های بیشتر خواهد شد.»

براساس این گزارش، «داگ لمبورن» و «رندی وبر» دو تن از اعضای جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا، هفدهم مارس (26 اسفند) توزیع این نامه در بین اعضای کمیته های خدمات نظامی و روابط خارجی مجلس نمایندگان را آغاز کردند. آنان گفتند که تاکنون چهار تن از نمایندگان پارلمان های کشورهای فرانسه، انگلیس و آلمان این نامه را امضاء کرده اند.

با نزدیک شدن مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5 به مراحل حساس پایانی، طرفداران رژیم صهیونیستی در مراکز سیاسی آمریکا به تلاش های خود برای کارشکنی در روند مذاکرات شدت بخشیده اند.

این در حالی است که کاخ سفید در نامه ای به سنای آمریکا بار دیگر هشدار داد که از دخالت در مذاکرات اتمی ایران و قدرت های جهانی پرهیز کند.

دور نهم مذاکرات محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان با جان کری همتای آمریکایی او امروز (جمعه) در لوزان سوئیس به پایان رسید. ظریف روز جمعه پس از هشتمین دور گفت وگو با جان کری در لوزان سوئیس گفت: به نقطه ای بسیار حساس رسیده ایم و بحث ها به نکات بسیار ریز رسیده است.

قرار است مذاکرات، روز چهارشنبه(پنجم فروردین) از سر گرفته شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین