کد خبر: ۲۹۰۰۳۲
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۶

جهانگیری: قیمت فعلی مرغ از میانگین بین‌المللی هم بالاتر است

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: قیمت فعلی مرغ از میانگین بین‌المللی آن هم کمی بالاتر است.
آفتاب‌‌نیوز :
اسحاق جهانگیری عصر امروز در حاشیه بازدید از واحد مرغداری گوشتی در دماوند و دیدار با مسئولان بخش کشاورزی شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه اظهار کرد: تولیدی ماندگار است که اقتصادی بوده و رقابت برای آن تعریف شده باشد.

وی گفت: کیفیت محصول و قیمت مناسب رمز ماندگاری تولید کالا بوده و بخش خصوصی باید به این موارد توجه کند.

وی همچنین با اشاره به اینکه ظرفیت مرغداری‌های کشور بیش از نیاز داخلی بوده، گفت: این در حالی است که قیمت مرغ هم اکنون از میانگین بین‌المللی کمی بالاتر است و این نشان می‌دهد مدیریت‌ها در حوزه تولید باید تقویت شود.

معاون اول رئیس‌جمهور ادامه داد: واحدهای تولیدی برای رسیدن به صادرات کالا باید اقتصادی اداره شوند و مدیریت علمی بر آنها حاکم باشد تا بتوانند محصولات تولیدی خود را به خوبی به بازارهای جهانی ارائه کنند.

وی گفت: دانش باید به بنگاه‌های اقتصادی وارد شود و تولید متکی به علم می‌تواند کشور را رشد دهد و در عین حال شاهد توسعه علمی نیز باشیم.

وی افزود: در صورتی که تولید رونق یابد، مسئله اشتغال در کشور رفع می‌شود و دغدغه‌ خانواده‌ها و ملت ایران در حوزه اشتغال فرزندانشان برطرف خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، وی به خاطر نبود شغل مناسب برای بسیاری از جوانان کشور از خانواده‌های ایرانی عذرخواهی کرد و در عین حال به آنها اطمینان داد که دولت به دنبال توسعه کسب و کار در کشور است.

جهانگیری بر لزوم کاهش قیمت‌ها و تولید بیشتر در کشور تأکید کرد و گفت: مردم با حمایت خود از دولت می‌توانند در مسیر توسعه گام بردارند.

وی افزود:‌ امروز دولت به طور جدی در حوزه‌های مختلف برنامه‌های دقیقی را طراحی و اجرا می‌کند و در مسائل خارجی نیز با اقتدار و از موضع قدرت و عزت با دنیا تعامل داریم.

وی گفت: امروز ایران می‌تواند مقابل بزرگترین قدرت‌های جهان از حقوق ملت ایران به خوبی دفاع کند و خود غربی‌ها نیز اذعان می‌کنند که جمهوری اسلامی ایران حق دارد از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای استفاده کند.

وی گفت: در برهه کنونی، وزرای خارجی 6 کشور بزرگ دنیا اقرار می‌کنند که ایران باید به حق خود برسد و دانش‌افزایی داشته باشد و دولت نیز با پشتوانه ملت همه راه‌های دشوار را با هزینه‌های اندک طی خواهد کرد.

جهانگیری با تأکید بر اینکه امیدواریم مذاکرات نتیجه مثبتی داشته باشد و با دنیا به توافق برسیم، گفت: دولت می‌کوشد تحریم‌های ظالمانه را از پیش پای ملت ایران بردارد و توسعه کشور را با سرعت رقم بزند.

به گزارش فارس، وی گفت: دولت مصمم است موانع موجود را برطرف سازد تا بهبود اقتصادی در کشور حاصل شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین