کد خبر: ۲۹۰۱۶۳
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۱

پنچمین دور مذاکرات وزیران خارجه ایران و 1+5 آغاز شد

وزیران خارجه ایران و 1+5، به جز چین، برای پنجمین بار در ساعات پایانی سه‌شنبه مذاکرات را از سر گرفتند.
آفتاب‌‌نیوز :
وانگ یی وزیر خارجه چین عصر سه‌شنبه بر اساس اعلام قبلی‌اش لوزان را به مقصد پکن ترک کرد و قائم مقام وی در مذاکرات به همراه هیأت چینی حضور دارد.

حمید بعیدی‌نژاد مدیرکل سیاسی و بین‌الملل وزارت خارجه کشورمان عصر سه‌شنبه درباره ادامه مذاکرات در ساعات بامدادی اول آوریل اظهار کرد: در رویه مذاکرات بین‌المللی تمام امشب را می‌توانیم جزو روز فعلی محسوب کنیم و از این جهت مشکلی نیست؛ همان طور که توافق ژنو در ساعت 3 نیمه شب حاصل شد.

وی درباره مباحث مورد مذاکره خاطرنشان کرد: جنبه‌ای از مسایل محدود، مرتبط به تحریم‌ها و نیز تحقیق و توسعه مورد بحث است که امیدواریم با حل این مسایل به تفاهم برسیم.

بعیدی‌نژاد تاکید کرد: ما همواره اعلام کرده‌ایم که توافق را به خاطر توافق نمی‌خواهیم و باید این توافق متضمن حقوق اساسی ملت ایران باشد. اگر توافق تضمین نشود، مذاکرات ادامه پیدا می‌کند و زمان قطعی پایان مذاکرات را نمی‌توانیم از الان اعلام کنیم؛ ممکن است برای ساعات طولانی، امشب مذاکرات ادامه پیدا کند.

به گزارش ایسنا، وی در ادامه گفت: موضوعاتی که درباره آنها راه‌حل به دست نیامده، الان در مذاکرات مطرح است. راه‌حل‌هایی از روز گذشته میان دو طرف رد و بدل شده است. طبیعی است که هرکدام از دیدگاه‌ها باید ویرایش‌های خاص خود را پیدا کنند تا بتوان آنها را نهایی کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین