کد خبر: ۲۹۰۲۵۰
تاریخ انتشار : ۱۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۳
امیدوارم در سال جدید بدشانس نباشیم

درخشان: صحبت کردن از فشردگی بازی‌ها بیهوده است/خداحافظی نکونام به این صورت جایز نیست

سرمربی تیم پرسپولیس می‌گوید: پرسپولیس در سال جدید هم با فشردگی بازی‌ها مواجه است.
آفتاب‌‌نیوز :
حمید درخشان در نشست خبری قبل از دیدار تیمش برابر راه‌آهن با تسلیت گفتن به مناسبت درگذشت دو خبرنگار ورزشی در سانحه هوایی، درباره تیم راه‌آهن گفت: با تیمی بازی داریم که تغییرات زیادی داشته و مربی خود را تغییر داده است. مربی‌ای که در حال حاضر سرمربی راه‌آهن است یکی از مربیان خوب لیگ محسوب می‌شود اما من امیدوارم در سال جدید بدشانسی‌ها دست از سر ما بردارد تا قدم اول را محکم برداریم. امیدوارم بتوانیم فردا یک نتیجه خوب کسب کنیم.

وی افزود: هفته بعد از بازی با راه‌آهن یک بازی سخت با النصر پیش رو داریم اما همه تمرکز ما روی بازی فرداست. راه آهن تیم راحتی برای ما نخواهد بود و ما تلاش می‌کنیم با انجام یک بازی خوب نتیجه خیلی خوبی را هم بگیریم.

سرمربی تیم پرسپولیس در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به جایگاه پرسپولیس در جدول، اظهار کرد: امیدوارم فردا یک شروع خوب داشته باشیم و بتوانیم آرامش را در لیگ به خودمان برگردانیم. ما سال قبل فشار زیادی را تحمل کردیم. ما پنج بازی خارج از خانه انجام دادیم که برای هیچ تیمی چنین اتفاقی رخ نداده است. هیچ تیمی پنج بازی پشت سر هم بیرون از خانه انجام نداد. این بازی‌ها و سفرها مصدومیت‌های زیادی را به تیم ما تحمیل کرد ولی با این حال امیدوارم در شروع سال جدید این مشکلات به سراغ ما نیاید و در گام اول با انجام بازی خوب نتیجه خوبی هم بگیریم.

وی در پاسخ به خبرنگار ایسنا مبنی بر این‌که آیا باز هم فشردگی های لیگ به تیم شما ضربه می‌زند، گفت: فشردگی‌های لیگ یک تجربه سخت را سال گذشته برای ما رقم زد. مصدومان زیادی برای تیم ما به ارمغان آورد و در نهایت منجر به کسب نتیجه بد شد. این‌گونه فشارها که سال گذشته داشتیم امسال هم در لیگ وجود دارد و مطمئناً به تیم ما ضربه خواهد زد. متأسفانه ما نمی‌توانیم هیچ کاری انجام دهیم. سال گذشته هرچه اعتراض کردیم کسی توجه نکرد. همه می‌خواهند برنامه‌هایشان را انجام دهند و این پرسپولیس است که این فشارها را تحمل می‌کند. حال چقدر بتواند زیر این فشارها طاقت بیاورد خدا می‌داند.

درخشان تصریح کرد: برگزاری مسابقات باید حاصلی به همراه داشته باشد. این‌که فقط بخواهیم بازی‌ها را برگزار کنیم و مسابقات را زود به پایان برسانیم کار مفیدی نیست. در هر صورت باید از لیگ بهره‌برداری کنیم اما وقتی با این فشردگی و این تنگنا قرار دادن تیم‌ها می‌خواهیم بازی‌ها را زود تمام کنیم به جز مصدومیت بازیکنان و از دست دادن کیفیت بازی‌ها چیزی حاصل نخواهد شد. پس اگر می‌خواهیم در فوتبال رشد کنیم باید برنامه‌ریزی درستی داشته باشیم تا به تیم‌ها فشار وارد نشود. من معتقدم سازمان لیگ می‌تواند مسابقات را 15 یا 20 روز دیرتر به پایان برساند. با این موضوع اتفاقی رخ نمی‌داد و این کار باعث می‌شد به تیم‌های جام باشگاه‌های آسیا کمک شود. الان وقتی برنامه‌ها را نگاه می‌کنم می‌بینم باید هر سه یا چهار روز بازی کنیم. این موضوع واقعاً سخت است. فشار زیادی به پرسپولیس وارد و محروم و مصدوم به تیم تحمیل می‌شود.

در ادامه خبرنگاری خطاب به درخشان، گفت برنامه‌ریزی سازمان لیگ از ابتدا انجام شده بود و هر تیمی اعتراض داشت باید ابتدای فصل اعتراض خود را انجام می‌داد که درخشان، پاسخ داد: درست است که باید ابتدای فصل این اعتراض انجام می‌شد اما حال که اعتراض نکرده‌اند وحی منزل نیست که باشگاهی دیگر نتواند اعتراض کند. وقتی سازمان لیگ می‌تواند لیگ را 52 روز تعطیل می‌کند پس می‌تواند لیگ را هم به تعویق بیندازد. 25 اردیبهشت لیگ به پایان می‌رسد حال چه تفاوتی می‌کرد لیگ در 10 خردادماه به پایان می‌رسید؟ ما باید از دل لیگ به تیم ملی بازیکن بدهیم، پس بازیکن باید در شرایط مسابقه و آماده باشد. با دو هفته جابجایی هیچ اتفاقی برای لیگ ما رخ نمی‌داد. فولاد و نفت و همین‌طور تراکتورسازی به همراه پرسپولیس نمایندگان ایران در آسیا هستند. در این برهه از زمان همه باید کمک کنند.

او ادامه داد: شما ببینید ما یک بازی در مسجدسلیمان انجام دادیم و چه اتفاق بدی برای ما رخ داد. بازیکن کلیدی تیم را به دلیل مصدومیت از دست دادیم و با خستگی فراوان به مصاف النصر رفتیم. نتیجه این اتفاق شکست برای پرسپولیس بود.

به گزارش ایسنا، سرمربی تیم پرسپولیس درباره خداحافظی جواد نکونام از تیم ملی ایران، اظهار کرد: جواد نکونام زحمات زیادی برای فوتبال ایران کشیده است. باید فدراسیون فوتبال از او یک قدردانی خوب انجام دهد. باید یک بازی خداحافظی خوب برایش برگزار شود. او سالیان سال کاپیتان تیم ملی ایران بوده و گل‌های زیادی برای تیم ایران به ثمر رسانده است. خداحافظی کردن بازیکنی مانند جواد نکونام در فوتبال ما و به این صورت اصلاً جایز نیست. شأن و شخصیت کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران این نیست که این‌گونه از تیم ملی خداحافظی کند. فدراسیون فوتبال باید مراسم خوبی برای خداحافظی نکونام برگزار کند تا همه بازیکنان جوان بدانند که زحمات آنها قدرشناسی می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین