کد خبر: ۲۹۰۲۹۶
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۱

فابيوس: هنوز بر سر زمان لغو تحريم توافق نشده است

در این خصوص هنوز توافق نشده است.» فابیوس در پی توافق بر سر چارچوب توافقنامه احتمالی هسته ای ایران بین این کشور و شش قدرت جهانی - که به عنوان توافقی «تاریخی» مورد استقبال قرار گرفت- این سخنان را بیان کرد.
آفتاب‌‌نیوز : خبرگزاری صدا و سیما - به گزارش خبرگزاری فرانسه از پاریس، لوران فابیوس، وزیر امور خارجه فرانسه روز جمعه هشدار داد این موضوع مهم که در پی توافق بر سر چارچوب توافقنامه نهایی هسته ای ایران، تحریم های فلج کننده اعمال شده علیه این کشور چه زمانی لغو خواهد شد، «هنوز حل نشده است.»
 
فابیوس در گفتگو با شبکه رادیویی اروپا یک گفت: « ایرانی ها می خواهند تحریم ها فوراً برداشته شود. ما به آنها می گوییم: اگر شما به آنچه توافق کرده اید پایبند باشید ما تحریم ها را کاهش خواهیم داد، اما اگر به تعهداتتان پایبند نباشید، به طور قطع ما می توانیم به وضعیت قبل بازگردیم.»
 
فابیوس تصریح کرد: « در این خصوص هنوز توافق نشده است.» فابیوس در پی توافق بر سر چارچوب توافقنامه احتمالی هسته ای ایران بین این کشور و شش قدرت جهانی - که به عنوان توافقی «تاریخی» مورد استقبال قرار گرفت- این سخنان را بیان کرد.
 
به موجب این توافق، ایران موافقت کرد دامنه برنامه هسته ای خود را در ازای لغو تحریم هایی که اقتصاد این کشور را فلج کرده است به شدت کاهش دهد. فرانسه - که به عنوان یکی از سختگیرترین قدرت های جهان در مذاکرات هسته ای ایران حضور داشت- هشدار داده است اگر ایران به تعهدات خود پایبند نباشد، تحریم ها دوباره علیه این کشور اعمال خواهد شد.
 
فابیوس تاکید کرد: « ما در مسیر درست گام برمی داریم... اما هنوز به پایان راه نرسیده ایم.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین