کد خبر: ۲۹۰۳۲۰
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۴

آخرین خبر از سقوط هواپیمای جرمن وینگز

اطلاعات جعبه سیاهی که دیروز پیدا شد، نشان می‌دهد کمک خلبان هواپیمای جرمن وینگز به عمد سرعت را افزایش داده و ارتفاع را آنقدر کم کرده تا هواپیما به کوه برخورد کند.
آفتاب‌‌نیوز : بازیابی داده‌های جعبه سیاه دوم هواپیمای سانحه دیده خطوط هوایی «جرمن وینگز» هم فرضیه تعمدی بودن سقوط هواپیما را تائید کرد.

به نوشته خبرگزاری آسوشیتدپرس، اطلاعات به دست آمده از این جعبه سیاه نشان می‌دهد که کمک خلبان هواپیما به عمد سرعت را زیاد کرده و با استفاده از سیستم خلبان خودکار، هواپیما را به بخش فرانسوی کوهستان آلپ، کوبیده است.

آژانس تحقیقات سوانح هوایی فرانسه روز جمعه با اعلام این خبر، تصریح کرده است که این اطلاعات حاصل بررسی اولیه ضبط جعبه سیاهی است که روز پنج‌شنبه در میان لاشه هواپیمای سانحه دیده‌ پیدا شد.

یافته‌های جدید فرضیه اول بازپرس پرونده مبنی بر اینکه «استفان لوبیتز» کمک خلبانی که گفته می‌شود سابقه افسردگی داشته، به عمد هواپیما را ساقط کرده است، تقویت می‌کند.

دو هفته قبل بر اثر سقوط یک فروند هواپیمای ایرباس 320 در جنوب شرق فرانسه، تمامی 150 سرنشین آن از جمله دو ایرانی، جان خود را از دست دادند.

آژانس تحقیقات سوانح هوایی فرانسه می‌گوید لوبیتز ابتدا جهت حرکت هواپیما را به حالت نزولی درآورده و سپس سرعت حرکت را افزایش داده است. اطلاعاتی که از جعبه سیاه اول هواپیما به دست آمده بود نیز نشان می‌داد کمک خلبان پس از خروج خلبان اصلی، درب کابین را بسته و نهایتا هواپیما را ساقط کرده است.

دیروز محققین پرونده مدعی شدند که لوبیتز مدتی بر روی روش‌های خودکشی و همچنین ساختار درب کابین هواپیما تحقیق می‌کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین