کد خبر: ۲۹۰۳۳۲
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۵

ریابکوف: هنوز برای زمان و محل برگزاری مذاکرات بعدی تصمیم‌گیری نشده است

ریابکوف ادامه داد: کارشناسان به زودی نگارش متن توافق جامع در خصوص برنامه هسته‌ای ایران را که انتظار می‌رود در پایان ماه ژوئن سال جاری به امضا برسد آغاز خواهند کرد.
آفتاب‌‌نیوز : معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت: روسیه از نتیجه موفقیت‌آمیز به دست آمده در مذاکرات لوزان خرسند است.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه با اشاره به بیانیه روز گذشته ایران و گروه 1+5 در لوزان سوئیس، گفت: روسیه از نتیجه موفقیت‌آمیز به دست آمده پس از یک سری مذاکرات سخت در خصوص برنامه هسته‌ای ایران و پارامترهای کلیدی تعیین شده برای دستیابی به یک توافق هسته‌ای جامع رضایت دارد.

ریابکوف اظهار کرد: ما از پایان این ماراتن خرسند هستیم و توانسته‌ایم یک مرحله حساس را پشت سر بگذاریم.

این دیپلمات ارشد روس ادامه داد: این دور از مذاکرات با دستیابی به راه‌حل‌هایی برای پارامترهای کلیدی یک توافق نهایی پایان یافت. اگرچه طرف‌های مذاکره کننده هنوز اختلافاتی بر سر چند مسأله دارند.

ریابکوف ادامه داد: کارشناسان به زودی نگارش متن توافق جامع در خصوص برنامه هسته‌ای ایران را که انتظار می‌رود در پایان ماه ژوئن سال جاری به امضا برسد آغاز خواهند کرد.

وی تأکید کرد: هنوز اختلافاتی در خصوص برنامه هسته‌ای ایران وجود دارد اما این مسأله نبایدموجب تضعیف اهمیت آنچه که ما به آن دست یافته‌ایم بشود.

این عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای روسیه، تصریح کرد: من نمی‌گویم که ما در تمام جنبه‌ها به یک تفاهم مشترک صددرصد برای دستیابی به یک توافق نهایی رسیده‌ایم چون هنوز برخی مسائل اختلافی به قوت خود باقی است.

ریابکوف افزود: حجم آن چیزی که در این تفاهم‌نامه مشترک به دست آمده بسیار بیشتر از چیزی است که باید در آینده بر سر آن به توافق برسیم.

وی اظهار کرد: گام بعدی اصلاح این سند است. توافق آینده یک مسأله فنی است که کمی پیچیدگی دارد. اما هنوز تصمیمی برای زمان و محل برگزاری مذاکرات بعدی گرفته نشده است.

معاون وزیر امور خارجه روسیه ادامه داد: مسکو آماده است تا به ارائه سوخت هسته‌ای جدید به ایران ادامه دهد و سوخت مصرفی رآکتورهای این کشور را که با همکاری روسیه در ایران ساخته شده‌اند دریافت کند. روسیه و شرکت دولتی روس اتم آماده است تا این کار را انجام دهد.

به گزارش اسپوتنیک ایران و قدرت‌های جهانی روز پنج‌شنبه توانستند به یک تفاهم مشترک بر سر برنامه هسته‌ای ایران و چگونگی لغو تحریم‌های بین‌المللی این کشور دست یابند که بر اساس آن ایران متعهد خواهد شد سوخت مصرفی رآکتورهای خود را از کشور خارج کند. در ازا تحریم‌های بین‌المللی و قطعنامه‌های سازمان ملل علیه ایران لغو خواهد شد.

ریابکوف در ادامه با تأکید بر لزوم لغو تحریم‌های ایران، گفت: پس از حصول یک توافق نهایی در خصوص فعالیت‌های هسته‌ای تهران تحریم‌های تسلیحاتی وضع شده علیه این کشور باید فوراً لغو شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین